Skip to main content
Beantwoord

Uitzetten internet buiten EU

• February 3, 2025
  • 9 reacties
  • 188 keer bekeken

Mevrouwtje Hichi
Deelnemer

Hoezo heeft KPN deze optie NOG STEEDS NIET?

Bijna ieder provider kun je dit zelf via de app of inloggen op de site aan en uitzetten! Ik baal wel en dan jaren al klant bij KPN. Ik kan niet overstappen naar een ander provider ivm nieuwbouwwoning en een kpn gebied. 

​​​​​​Maar goed zo ken ik KPN in het verleden niet :s

Beste antwoord door bnh

Hallo ​@Mevrouwtje Hichi,
Bij KPN moet dit per sms, iets anders maar het effect is hetzelfde.

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 3, 2025

Hallo ​@Mevrouwtje Hichi,
Bij KPN moet dit per sms, iets anders maar het effect is hetzelfde.

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 3, 2025

Beste ​@Mevrouwtje Hichi KPN Thuis heeft niets met je mobiele abo van KPN te maken, zijn 2 losse dingen en kun je onafhankelijk van elkaar loskoppelen.

Of bedoel je met je vraag internetten buiten de EU via je internet thuis??

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 3, 2025

Beste ​@Mevrouwtje Hichi KPN Thuis heeft niets met je mobiele abo van KPN te maken, zijn 2 losse dingen en kun je onafhankelijk van elkaar loskoppelen.

Of bedoel je met je vraag internetten buiten de EU via je internet thuis??

TS heeft graag alles bij één provider, vaak is dit vanwege de voordelige korting. Vandaar de link met KPN Thuis en Mobiel.

Mevrouwtje Hichi
Deelnemer

@bnh dat wist ik niet.. Is dit nieuw? Had laatst nog gebeld naar de klantenservice en die gaf aan dat het alleen zij het kunnen uitzetten. Ik gaf aan waarom het niet mogelijk is om dit zelf te kunnen doen. 

Stel je vliegt 's avonds of in het weekend naar het buitenland of bv. je vliegt niet vanuit Nederland, maar België of Duitsland. Dan is wel zo fijn om bereikbaar te zijn eb ook met het internet. Volgend de medewerker ging dat helaas niet. 

Mevrouwtje Hichi
Deelnemer

@JanD nee ik bedoel mobiel abonnement. Ik heb ze beide. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 3, 2025

@bnh dat wist ik niet.. Is dit nieuw? Had laatst nog gebeld naar de klantenservice en die gaf aan dat het alleen zij het kunnen uitzetten. Ik gaf aan waarom het niet mogelijk is om dit zelf te kunnen doen. 

Stel je vliegt 's avonds of in het weekend naar het buitenland of bv. je vliegt niet vanuit Nederland, maar België of Duitsland. Dan is wel zo fijn om bereikbaar te zijn eb ook met het internet. Volgend de medewerker ging dat helaas niet. 

Inmiddels is dit alweer een geruime tijd geleden, ik vrees dat u toen een onwetende medewerker aan de lijn heeft gehad. Voor deze optie heeft ​@wjb  een geruime tijd gepleit, wat uiteindelijk ook is gerealiseerd. Echter, zouden we graag zien dat dit nu standaard uit staat en indien gewenst geactiveerd kan worden. Helaas wil KPN hier nog niet aan meewerken.

Mevrouwtje Hichi
Deelnemer

Oke, dat zal kunnen inderdaad. Er werd namelijk elke keer als ik me telefoon aan deed (puur om te checken of iemand mij heeft gebeld) €0,01 extra gerekend voor internet. Dan had ik voor vertrek netjes mijn mobiele data en roaming uitzet en vliegtuigstand aanstaan. En die bleven ook uitstaan behalve de vliegtuigstand niet. Toch liepen de kosten tot een paar tientjes op. Dit is al zovaak gebeurd!! Volgens kpn wisten ze niet wat de reden zou kunnen zijn. Terwijl ik geen kosten maak. 

Mevrouwtje Hichi
Deelnemer

@bnh bedankt voor de tip en @wjb ook bedankt voor de moeite om deze optie voor elkaar te krijgen 👍

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 3, 2025

@bnh bedankt voor de tip en @wjb ook bedankt voor de moeite om deze optie voor elkaar te krijgen 👍

Graag gedaan!