Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb een “Unlimited” bellen en data in USA en Canada ABBO...  

Ik was voor mijn werk afgelopen Woensdag nog in de VS in chicago om precies te zijn. op het vliegveld zet ik een bel bundel aan van 2000GB zodat ik als ik aankom in Japan gelijk kan bellen en whatsappen met mijn klant. krijg de bevestiging binnen.

ondertussen ben ik met spotify en youtube wat video voor onderweg naar japan aan het downloaden.

je ziet hem al aankomen..waarschijnlijk.   ik ben krijg binnen een 2minuten een sms dat ik door mijn bundel heen ben.

gaat hier dus duidelijk wat mis. blijkbaar heeft een los aangeschafte bundel prio over mijn unlimited tegoed in de vs en canada…

heb het gecontroleerd en idd die bundel was al verbruikt voordat ik op het vliegtuig naar japan stapte.

ik ontvang graag een credit van KPN voor deze bundel. is er iemand van KPN die mij daarmee kan helpen?

 

Hallo @Gigatech ,

Je hebt waarschijnlijk de bundel voor Canada gekocht en opgemaakt. 

Je zult nu een bundel voor Japan moeten aanschaffen als je dat nog niet hebt gedaan. 

 

 

Bij KPN bestaan er geen abonnementen voor unlmited bellen en data buiten de EU. 

Binnen de EU kun je wel gebruik maken van je unlimited abonnement, maar dan tot een grens van 50 GB. 

In de rest van de wereld kun je altijd gebruik maken van een losse bundel. 

In Canada kun je alleen voor data gebruik maken van je KPN-bundel.

Die heb je waarschijnlijk aangeschaft:

  

Data only bundel

10 GB voor 24,99, sms VSCAN 10 AAN naar 1266.

15 GB voor 34,99, sms VSCAN 15 AAN naar 1266.

  • De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Let op: dit is een data only bundel. Voor dit land hebben we geen bel & sms bundel.
Zijn je MB's uit je Extra Bundel op? Dan wordt je internet gestopt, je kunt weer een nieuwe bundel aanvragen.

 

Voor Japan bestaan drie andere bundels : 

Extra Bundel activeren

 

100 MB/min/sms

9,99

Sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266

 

500 MB/min/sms

39,99

Sms VOORDEEL 500 AAN naar 1266

 

2000 MB

(alleen data)

19,99

Sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266

 

Alle informatie staat op deze website : 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

 

en ook in dit topic : https://forum.kpn.com/mobiel%2D15/kpn%2Dmobiel%2Din%2Dhet%2Dbuitenland%2Dkosten%2Dbereik%2Den%2Dinternet%2D545688

 

Info over jouw Unlimited abbo (binnen de EU)  : 

 


Beste Noordzee,

Bedankt voor je reactie allereerst.

 

Helaas zit je er compleet naast. ( je kan ook niet alles weten) er bestaat ( of eigenlijk bestond, dit abbo is niet meer te verkrijgen helaas) weldegelijk een “unlimited” bellen sms en data ( ok 100GB data, knap als je dat op krijgt in een maand).  Abbo had als naam Premium plus. dit is een abbo geintroduceerd in 2016.

KPN introduceert abonnement met onbeperkt bellen in Europa, VS en Canada

ik heb dit abbo later nog aangepast naar een iets nieuwer variant met 100GB data ( verdubbelt naar 200GB als je ook ander KPN producten gebruikte)

Dit had ik overigens beter niet kunnen doen want daarmee verspeelde ik de perk van gratis 200 min bellen in de rest van de wereld maar dat is weer een ander verhaal.

Maargoed, ik gebruik dit abbo dus nog steeds na al die jaren to tevredenheid alleen gaat dit dus nu mis met deze extra bundel die ik had aangeschaft voor Japan. 

De voordeel data 2000 bundel dus.

Dus mijn vraag aan KPN staat nog steeds kan iemand mij helpen met de credit voor mijn bundel van 19,95. 

alvast bedankt...


HaHaHa @Gigatech ,

Nee, ik wist inderdaad niets af van dit abonnement uit 2016.

Maar toch zat ik er niet "compleet naast" : 🤓

100 GB is veel, maar het is geen unlimited.  💡

Maar goed : Ik ga verder niet over het geven van een credit, dus hiermee stopt mijn bemoeienis met jouw vraag. 

 


Iemand van KPN die kan helpen?


Hoi @Gigatech .  Ik stuur je even een privébericht