Skip to main content
Beantwoord

Upgraden van Kid Sim naar Teen Sim binnen contract?

• January 10, 2025
  • 2 reacties
  • 174 keer bekeken

Ik heb 2 kinderen (12 en 16) met Kid Sim van KPN en kom nu net achter dat er is een nieuwe ‘Teen’ abonnement die ook nog voordeliger is in prijs. Contract van kind van 16 loopt echter nog tot April 2025. Kan ik alvast verlengen / omzetten in een Teen abonnement? Maar ook kies ik éen jaar, dan zal ze 17 zijn voor het eind van het abonnement dus kan ik niet beter gelijk een normale abonnement voor haar aansluiten? Laatste vraag gaat over de KPN mobiel app. Bij Kids Sim abonnement hebben de kinderen geen eigen KPN ID, wat super vervelend is, want ze kunnen niet in de gaat houden in de KPN app hoeveel data ze nog hebben (dat moet ik voor hun kijken/vertellen). Hebben Teen Sim abonnement wel een eigen ID en dus KPN mobiele app toegang?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@KristelNL 

Welkom op de community van KPN.

Een mobiel abonnement kun je 4 maanden (120 dagen) voordat het contract afloopt verlengen en vernieuwen, dus ook van Kids sim naar Teens abonnement.
Let wel, het nieuwe contract (verlenging) gaat pas in, nadat het huidige contract in April 2025 afloopt, dus tot die tijd blijft het huidige Kids sim abonnement actief.

Een gewoon KPN abonnement, wat direct op naam komt te staan van je kind, kan pas zodra zij of hij 18 jaar is geworden, eerder is niet mogelijk.
De Teens abonnement is bedoeld voor tieners tot en met 17 jaar, zodra hij of zij 18 jaar is geworden dan kan er een normaal KPN abonnement worden afgelosten met nummerbehoud op eigen naam.

Ook Teens abonnementen hebben geen eigen Mijn KPN omgeving, alles verloopt via de Mijn KPN account van één van de ouders.

Zodra je kind 18 jaar is geworden, kan die het Teens abonnement om laten zetten naar een normaal KPN abonnement, met daarbij een eigen KPN ID en Mijn KPN.

Je kunt wel de Mijn KPN app downloaden op het toestel van je kind, en vervolgens inloggen met je eigen inloggegevens (KPN ID), zodat je kind zelf inzicht heeft op het gebruik.
Maar een eigen KPN ID is niet mogelijk bij Kids Sim en het Teen abonnement.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@KristelNL 

Welkom op de community van KPN.

Een mobiel abonnement kun je 4 maanden (120 dagen) voordat het contract afloopt verlengen en vernieuwen, dus ook van Kids sim naar Teens abonnement.
Let wel, het nieuwe contract (verlenging) gaat pas in, nadat het huidige contract in April 2025 afloopt, dus tot die tijd blijft het huidige Kids sim abonnement actief.

Een gewoon KPN abonnement, wat direct op naam komt te staan van je kind, kan pas zodra zij of hij 18 jaar is geworden, eerder is niet mogelijk.
De Teens abonnement is bedoeld voor tieners tot en met 17 jaar, zodra hij of zij 18 jaar is geworden dan kan er een normaal KPN abonnement worden afgelosten met nummerbehoud op eigen naam.

Ook Teens abonnementen hebben geen eigen Mijn KPN omgeving, alles verloopt via de Mijn KPN account van één van de ouders.

Zodra je kind 18 jaar is geworden, kan die het Teens abonnement om laten zetten naar een normaal KPN abonnement, met daarbij een eigen KPN ID en Mijn KPN.

Je kunt wel de Mijn KPN app downloaden op het toestel van je kind, en vervolgens inloggen met je eigen inloggegevens (KPN ID), zodat je kind zelf inzicht heeft op het gebruik.
Maar een eigen KPN ID is niet mogelijk bij Kids Sim en het Teen abonnement.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 11, 2025

Bedankt voor je reactie!

Het is wel bijzonder dat ze niet eerder terug kan naar een normale abonnement want dat heeft ze gehad de eerste 3 jaar tot vorige jaar April dus. We hebben het in April 2024 laten omzetten naar kids sim, met spijt omdat ze dus geen eigen KPN ID meer heeft (wat niet ons werd verteld van tevoren). 

Uiteraard kunnen ze de KPN mobiele app downloaden en met mijn eigen inloggegevens gebruiken maar ik word dan elke keer uitgelogd op mijn eigen mobiele app, wat ook niet ideaal is.