Skip to main content

Ik heb op 17-11-2022 een iphone pro max 14 met verlenging van mijn kpn abonnement besteld via GSM web . Op de site van GSM web stond aangegeven dat de iphone binnen 1 werkdag ofwel 14 dagen geleverd wordt. Een utopie . Uiteindelijk heb ik de overeenkomst ontbonden. Op 1 december 2022 heb ik een bevestiging ontvangen van GSM web met vermelding dat kpn akkoord gaat met de annulering. Eventuele incasso’s moet ik storneren. Wat ik dan ook heb gedaan . Heb handmatig mijn maandelijkse abonnementbedrag overgemaakt. Ondanks wordt ik door Kpn herinnerd en aangemaand voor het verschil. Ik heb contact opgenomen met klantenservice hierover die mij hebben verwezen naar GSM web . Ik moet er maar voor zorgen dat de annulering goed doorkomt. In dit gesprek heb ik aangegeven dat ik de e-mail bevestiging annulering en storneren graag wil doorsturen. Volgens kpn is het niet mogelijk e-mails door te sturen. Vandaag weer een herinneringsmail ontvangen met verhoging aanmaningskosten. Gsmweb is niet te bereiken ; noch via email dan wel telefoon. Met de gedachte dat mondeling fysiek contact wellicht een oplossing kan bieden ben ik naar de kpn winkel geweest. Daar werd ik weer verwezen naar gsm web of de klantenservice. Verder werd als oplossing aangeboden om het bedrag maar te betalen , erachter te gaan en dan in de toekomst te verrekenen. Ik ben een overeenkomst aangegaan met gsm web .Is mijn recht om deze te annuleren indien een partij de overeenkomst niet kan nakomen. Ik heb een bevestiging van gsmweb dat kpn ook akkoord gaat met annulering. Ik vind het stuitend dat ik door miscommunicatie tussen 2 bedrijven die 1 product aanbieden die niet geheel geleverd kan worden de dupe van ben. Ik ben al jaren klant van kpn. Nooit een factuur niet betaald . De starheid van zowel klantenservice alsmede de winkelbediende laat mij overwegen mijn abonnement bij jullie op te zeggen . 

Beste @Gsmweb en Kpn, welkom! Begrijp ik goed dat je een overeenkomst bent aangegaan met GSM web, maar vervolgens een factuur van KPN hebt gekregen voor de toestelprijs? Of heb je een duurder abonnement gekregen? In beide gevallen is het geen goed idee om de factuur niet te betalen: een teveel betaald bedrag wordt altijd terugbetaald, maar een factuur dient altijd eerst te worden voldaan. Ik kan dus ook vast aangeven dat eventuele herinneringskosten niet vergoed worden. Wel moet dit probleem natuurlijk opgelost worden. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres, klantnummer en 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Inmiddels heb ik de factuur voldaan. Dit alleen omdat ik vanwege de feestdagen mijn rechtsbijstand niet heb kunnen bereiken. Alsnog draag ik dit dispuut over aan mijn rechtsbijstand. Ik heb een duurder abonnement gekregen voor een toestel die ik niet heb ontvangen. Betaald u voor een product die u niet heeft ontvangen ? Ofwel betaald u een herinnering factuur voor een product die u niet heeft ontvangen ! Ik zie het teveel betaalde bedrag teruggestort want ik ga mijn abonnement bij kpn beeindigen ! Nooit meer kpn voor mij ! 


De wet is hier heel helder in: 

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

https://www.das.nl/aankopen/retouren-en-annuleren

 

het moet binnen 14 dagen geregeld zijn, KPN noch GSM web kan betaling verlangen en dan tijd nemen om terug te betalen. Die extra kosten hoeven ook niet betaald te worden.

dus beste Marcia, de bal ligt denk ik toch bij KPN. Het niet accepteren van emails als bewijs lijkt me tevens incorrect.

 


https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd


Het is ook binnen 14 dagen geregeld, zo te zien. Echter komt de factuur, waarop de teveel betaalde kosten in mindering gebracht worden wel een maand later. Namelijk bij de reguliere facturatie. En in dit geval zal dat in de loop van deze week zijn, te zien aan de eerdere data van de facturen.Â