Skip to main content

Ik ben overgestapt van een pre-paid simkaart en telefoon naar een abonnement met smartphone ( Samsung Galaxy S23) met e-sim. Tevens heb ik mijn oude telefoonnummer meegenomen/behouden.

Vanmorgen nadat mijn gloednieuwe smartphone was gearriveerd, ontdekte ik al dat mijn oude simkaart niet meer werkte, wat op zich geen probleem is want ik kon mijn gloed nieuwe telefoon in gebruik nemen en de e-sim activeren.

Nadat ik de mail “download je sim binnen heb gekregen”, (waarin stond dat ik bepaalde stappen moet volgen, zoals mijn nieuwe kpn mobiele abonnement toe voegen aan mijn huidige andere abonnementen die ik van kpn heb,) moest ik de instructies volgen om mijn e-sim te activeren.

Dit heb ik gedaan echter ik krijg de volgende melding wanneer ik de E-sim wil installeren via de KPNapp: Oeps! Er is iets mis gegaan, probeer opnieuw.

 

Ik heb een aantal vragen aan de hand hiervan:

  1. Kan het echt 2 dagen duren voordat het werkt?
  2. Bij probleem oplossingen her en der las ik dat je je esim moet activeren met een verificatie code die naar je huidige telefoonnummer wordt gestuurd. Klopt dit? Zo ja dan heb ik sowieso een probleem want mijn huidige 06 nummer is nu niet bereikbaar door de overstap van pre-paid naar abonnement en de oude simkaart die niet meer werkt. Als dit werkelijk het geval is kom ik bij vraag 3
  3. Hoe kan dit opgelost worden? kan de code dan ook naar een e-mail adres gestuurd worden?
  4. Verder is er ook een optie in de samsung Galaxy S23 zelf om een e-sim toe te voegen echter het heeft een QR-code nodig van de service provider in dit geval KPN. Moet zoiets op de telefoon zelf niet eerst geactiveerd zijn voordat kpn de e-sim kan activeren op mijn telefoon?

 

 

 

Hoi ik loop tegen het zelfde aan heb ook al gevraagd stuur het per email of via een ander telefoon nr maar geen reactie gekregen lijkt mij het beste naar een web winkel te gaan en daar te regelen eerst een ander kaartje er in en dan downloaden,QR code zou ook goed zijn maar waar haal je die vandaan als je telefoon niet werkt???


Hoi ik loop tegen het zelfde aan heb ook al gevraagd stuur het per email of via een ander telefoon nr maar geen reactie gekregen lijkt mij het beste naar een web winkel te gaan en daar te regelen eerst een ander kaartje er in en dan downloaden,QR code zou ook goed zijn maar waar haal je die vandaan als je telefoon niet werkt???

Mijn Samsung Galaxy S23 werkt op zich gewoon. Ik maak gebruik van mijn wifi netwerkt thuis.  Het is alleen dat mijn esim nog steeds niet actief is, dus ik kan niet bellen en gebeld worden of gebruik maken van mijn mobiele abonnement. Mijn oude simkaart kan ik ook niet gebruiken, aangezien KPN deze al gedeactiveerd heeft. 

 


Ben vanochtend naar de webshop geweest en kreeg van hun een sim kaartje was met 5 minuten geregeld top!!!,blijkt dat je een email van kpn hebt gekregen wat je moet scannen maar dat was al eind juli dus deze was al verdwenen maar is goed gekomen.


Goedemorgen @Chaqine en welkom hier op ons forum :)

We zijn inmiddels een paar dagen verder, is er nog iets veranderd in jouw situatie of is deze nog ongewijzigd? Normaal gesproken hoort dit zeker geen 2 dagen te duren. Met de MijnKPN app download je e-sim rechtstreeks op je smartphone of tablet. Jouw e-sim wordt dan direct geactiveerd. Daarna kun je meteen bellen, sms'en en internetten. Bekijk hier hoe jij e-sim kunt downloaden en activeren op je toestel. Mocht het probleem nog steeds bestaan, laat me dit dan weten zodat ik mee kan kijken naar een oplossing!


Ben vanochtend naar de webshop geweest en kreeg van hun een sim kaartje was met 5 minuten geregeld top!!!,blijkt dat je een email van kpn hebt gekregen wat je moet scannen maar dat was al eind juli dus deze was al verdwenen maar is goed gekomen.

Goed om te horen @NT.Sikkes en bedankt ook voor het laten weten, wordt gewaardeerd :)