Skip to main content
Beantwoord

Veel verbindingsproblemen met Samsung S24+

• April 20, 2025
  • 7 reacties
  • 161 keer bekeken

Het is onwijs hinderlijk dat ik ontzettend veel verbindingsproblemen heb met mijn S24+ en KPN. Ik begin er elke keer verschrikkelijk geïrriteerd van te raken. Manlief heeft een Google Pixel telefoon en heeft gewoon 4G of 5G. Dochter een S20FE (oud ding dus) met Simyo abonnementje en ik heb de duurste telefoon en het duurste abonnement en ik kan niets. En als ik het zo lees ben ik niet de enige. Ik weet me ook geen raad wat ik hiermee aan moet als ik ook de reacties van KPN lees. Ik vind het heel erg hinderlijk!

Admin: afgesplitst en eigen topic voor aangemaakt

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Ah, goed om te weten dat 't niet óveral is ​@JB86. Je kunt de tip van Paul proberen, en daarnaast toch een extra tip van mijn kant voor de zekerheid. Het kan ook helpen om daar een ander netwerk te kiezen. Niet alle netwerken in het buitenland werken altijd even goed, het kan vaak goed helpen om handmatig een andere te kiezen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@JB86 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp dat je daar geïrriteerd van raakt, nu je geen verbinding hebt met het KPN 4G en 5G netwerk.

Als eerste vraag ik je om de netwerkinstellingen binnen jouw Samsung Galaxy S24+ volledig te resetten, hiermee haal je veel fouten weg en zullen de juiste netwerkinstellingen ingeladen worden.

Ga als volgt te werk:

1. Ga hiervoor naar "Instellingen" > "Algemeen" > "Overzetten of resetten [device]" > "Resetten" > "Netwerkinstellingen resetten".
  2. Houd er rekening mee dat hierdoor ook alle opgeslagen Wi-Fi-netwerken en wachtwoorden, gegevensinstellingen en de VPN en APN opnieuw worden ingesteld.

Kijk nadat de reset volledig is afgerond, om je dan weer alles kunt doen met je Samsung S24+, en dus weer volledig gebruik kunt maken van het 4G en 5G netwerk.

Zo nee, doe dan een kruistest:

• Doe jouw KPN simkaart in het toestel van je man, en de simkaart van jouw man in de S24+
  • Kijk nu of je wel gebruik kunt maken van jouw abonnement met de Google Pixel.
  • Daarnaast controleer je eveneens of de simkaart van je man wel gewoon werkt in jouw Samsung Galaxy S24+.
  • Werkt jouw simkaart wel in het toestel van je man, dan ligt het in elk geval niet aan je eigen KPN simkaart.
  • Werkt de simkaart van je man ook niet in jouw Samsung s24+, dan zou er dus wat aan de hand kunnen zijn met het toestel zelf.
  • Werkt deze wel in jouw toestel, dan ligt het aan de KPN Simkaart in combinatie met de Samsung Galaxy S24+

Laat even weten, wat er uit de bovenstaande adviezen naar voren is gekomen, maar ook of je het probleem hebt kunnen verhelpen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom ​@JB86. Ik snap heel goed dat je daarvan baalt, zeker als jij het nieuwste toestel hebt thuis. Rot dat je hier tegen aan loopt.

Heb je de tips van Michel hierboven al geprobeerd, en maakt dit verschil? Zo niet, maak dan een belafspraak. Een van mijn collega's belt je dan terug en helpt je verder, er kan indien nodig een onderzoek worden gestart op die manier.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 24, 2025

Het probleem is alleen als ik in Duitsland of Luxemburg ben. Ik zit op het moment in Zuid Spanje en heb nog nergens mee gemaakt dat ik geen bereik had. 

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 24, 2025

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 24, 2025

Bedankt voor de link, maar dit heeft mijn man allemaal al gecontroleerd. Hij is de gene thuis die hier verstand van heeft en dit al heeft getest ;-)

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 24, 2025

Wat je ook kan proberen is bij APN-instellingen.

Die staat nu denk ik op internet die veranderen naar portalmmm.nl

(Apn portalmmm.nl maakt gebruik van (prive) IPv4 adressen.

Apn internet maakt gebruik van IPv6 adressen.

IPv6 adressen zijn de opvolger van IPv4 adressen voor het internet)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ah, goed om te weten dat 't niet óveral is ​@JB86. Je kunt de tip van Paul proberen, en daarnaast toch een extra tip van mijn kant voor de zekerheid. Het kan ook helpen om daar een ander netwerk te kiezen. Niet alle netwerken in het buitenland werken altijd even goed, het kan vaak goed helpen om handmatig een andere te kiezen.