Skip to main content
Vraag

Veilig internet mobiel kosten stopzetten

• July 31, 2026
  • 9 reacties
  • 121 keer bekeken

veilig internet mobiel kosten stopzetten omdat ik het niet gebruik en geld terugvragen van afgelopen maanden. Hoe doe ik dat?

9 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Skully 

Welkom op de community van KPN.

De optie “Extra Veilig Mobiel” is een gratis optie die je zelf kunt aan- of uitzetten binnen Mijn KPN.
Daarnaast zijn de mobiele abonnementen onlangs verhoogd met 1,- euro per maand.

Het aan- en uitzetten van “Extra Veilig Mobiel” kun je dus zelf doen, maar geld terugvragen van de afgelopen maanden kan dus niet, aangezien die 1,- euro verhoging ingebakken zit in je abonnementsprijs van je mobiele abonnement, en ook volledig los staat van “Extra Veilig Mobiel”.

Meer kun je erover lezen in onderstaand kennisbank (klik op de link):

Extra Veilig Mobiel: wat is het en hoe werkt het?

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • July 31, 2026

Het aan- en uitzetten van “Extra Veilig Mobiel” kun je dus zelf doen, maar geld terugvragen van de afgelopen maanden kan dus niet, aangezien die 1,- euro verhoging ingebakken zit in je abonnementsprijs van je mobiele abonnement, en ook volledig los staat van “Extra Veilig Mobiel”.

@Michel.uit.Arnhem Het klopt niet helemaal, die euro staat totaal niet los van Extra Veilig Mobiel. Dat hele onzinnige product is puur de redenen van die euro verhoging. KPN heeft hier zelf ook in de mails naar gerefereerd. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

@Michel.uit.Arnhem Het klopt niet helemaal, die euro staat totaal niet los van Extra Veilig Mobiel. Dat hele onzinnige product is puur de redenen van die euro verhoging. KPN heeft hier zelf ook in de mails naar gerefereerd. 

Hoi ​@Chrizziey 

Zoals het staat in die mail, ben ik zeker met je eens.
Maar dan nog kun je die 1,- euro per maand extra niet terug krijgen vanuit KPN, omdat het nu een onderdeel is van je mobiele abonnement.

En TS wil deze extra euro van de afgelopen maanden terug vragen, en dat is dus niet mogelijk.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • July 31, 2026

En TS wil deze extra euro van de afgelopen maanden terug vragen, en dat is dus niet mogelijk.

Klopt, de enige manier was om weg te gaan zoals ondergetekende. Stiekem was het ook een goede beslissing. Die euro ben je helaas kwijt, 12 euro per jaar wat KPN met veel plezier weer in het aandeelhouderspotje kan gooien. Dat hele product zelf is namelijk de grootste kul die ik afgelopen tijd heb meegemaakt als ICT’er. 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • July 31, 2026

Trouwens ​@Michel.uit.Arnhem mensen kunnen dat geld wel degelijk terugkrijgen. ;)
https://www.consumentenbond.nl/acties-claims/nieuws/2026/kpn-klanten-kunnen-prijsverhoging-terugkrijgen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 31, 2026

Ja, dank je, chirzzley Had het inmiddels zelf ook gevonden. ☺️

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 31, 2026

Trouwens ​@Michel.uit.Arnhem mensen kunnen dat geld wel degelijk terugkrijgen. ;)
https://www.consumentenbond.nl/acties-claims/nieuws/2026/kpn-klanten-kunnen-prijsverhoging-terugkrijgen

Dankjewel ​@Chrizziey, vond het al vreemd dat deze prijsverhoging ook op een 0 MB abonnement toegepast werd, bezwaar ingediend. 🍺

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi

@Chrizziey 
@Skully 
@Dicksooo 

Ik werd deze avond op de hoogte gebracht van deze mogelijkheid, waarmee je de prijsverhoging kunt terug vragen, door een bezwaar in te dienen bij KPN.
Mooi dat het hiermee nu kan.

• July 31, 2026

Dat is leuk voor bestaande klanten maar als nieuwe klant kan je waarschijnlijk geen bezwaar maken.