Skip to main content
Beantwoord

Verbinden in België duurt lang met Samsung Galaxy S25, ongeveer 20 minuten

• June 28, 2025
  • 5 reacties
  • 76 keer bekeken

ik ben vandaag 2 x de grens overgegaan van Nederland naar België, 2 x heeft het 20 minuten geduurd voordat ik weer een netwerk had, hoe kan dat?, ik wist dit omdat mijn radio via mijn telefoon gaat en die stopte en Kwan 20 minuten later pas weer terug, ook toen kreeg ik een sms dat ik in België was. dit is me nu al een paar keer overkomen, ook als ik in Zeeuws Vlaanderen ben heb ik vaak genoeg geen netwerk, moet ik auto stoppen , vliegtuig modus etc etc , en nee het is geen oude telefoon het is een samsung Galaxy s25

Vindt dat op zijn zachts gezegd ronduit schandalig, dat dit anno 2025 nog steeds het geval is, ook terugkeer in Nederland hetzelfde, waar betaal ik voor ? niet om NIET bereikbaar te zijn, ik werk nu veel in de grens regio en als dit probleem aanhoudt dan ga ik mijn abonnement opzeggen en brengt u geen kosten in rekening want u levert niet waarvoor ik betaal

Beste antwoord door Joep1965

Als je niet kan wachten tot je telefoon een andere provider kiest moet je handmatig een provider kiezen.  Even voor de duidelijkheid het is de telefoon die een verbinding maakt met een netwerk. Niet andersom. Een provider heeft daar geen invloed op.

5 reacties

• Deelnemer
  • June 28, 2025

Marcel, ik woon in Nederland, maar ik ben Belg en ga vaak de grens over naar België.

De grensstreek heeft een heel slechte dekking met het signaal van de antennes, dat is altijd zo geweest.

Vaak heb ik, wanneer ik van Nederland naar België ga, problemen met mijn gsm (een iPhone).
Mijn standaardreactie is dan om de netwerkselectie van automatisch naar handmatig te zetten en zelf een provider te kiezen. Soms moet je handmatig een andere Belgische provider selecteren om verbinding te krijgen.

Op de terugweg, van België naar Nederland, heb ik dat probleem meestal niet.

Met vriendelijk groet

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 28, 2025

Als je niet kan wachten tot je telefoon een andere provider kiest moet je handmatig een provider kiezen.  Even voor de duidelijkheid het is de telefoon die een verbinding maakt met een netwerk. Niet andersom. Een provider heeft daar geen invloed op.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 29, 2025

dat is dan alleen een probleem met KPN, meerder personen in de auto hebben Vodafone of odido, en die hadden meteen een ander netwerk , ik heb de nieuwste Galaxy en moest 2 x 20 min wachteb, kan tijdens het rijden niet effe op mijn scherm gaan rommelen, moet gewoon snel gaan, maar dat is elke keer bij kpn, gewoon geen goede dekking 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 29, 2025

Aan de dekking in het buitenland heeft KPN natuurlijk geen invloed op ​@Marcel6502 , KPN heeft met de meeste providers in het buitenland roamingafspraken overeenkomstig landelijke en internsationale wetgeving.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 29, 2025

Bij mijn weten verbindt kpn met Orange als voorkeur. Die zal in de grensstreek minder dekking hebben dan bijvoorbeeld Proximus. Die moet je handmatig kiezen. 

Dit komt iedere zomer weer meer op het forum. Ook Duitsland trouwens.