Skip to main content
Vraag

Verbinding herstelt niet gelijk bij grensovergang Duitsland, duurt lang voordat er verbinding wordt gemaakt met netwerk

• March 24, 2026
  • 1 reactie
  • 61 keer bekeken

Laatste tijd heb ik heel vaak zomaar ineens wel een uur geen internet en kan ik niet bellen. Vaak in Duitsland maar laatst ook in Nederland. Ook duurt het heel lang voordat de verbinding herstelt is na een grensovergang. Soms wel een half uur. Ik heb een Samsung S24 ligt het nou aan het toestel of aan de KPN? Ik ben internationaal chauffeur en ben afhankelijk van de telefoon.

1 reactie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 26, 2026

Goedemorgen ​@kirstenF , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Goed dat je dit aankaart want ik kan me voorstellen dat je als internationaal chauffeur een goede en stabiele verbinding nodig hebt! Ik denk niet meteen dat het toestel zelf hier de oorzaak is van de problemen die je ervaart, je zou hooguit eens wat instellingen aan kunnen passen. Zo zou je bijvoorbeeld 5G eens tijdelijk uit kunnen schakelen en dan kiezen voor 4G, vaak is deze verbinding in grensgebieden een stuk stabieler. Wat ook nog wel eens voor problemen kan zorgen, is een verouderde simkaart. Ik weet niet hoe lang jij jouw simkaart al in gebruik hebt maar als dit inmiddels een oudje is, zou dat ook de oorzaak kunnen zijn van het probleem dat je ervaart. Daarnaast kan het geen kwaad om dit artikel op onze Kennisbank over roaming eens door te nemen, misschien dat je hier ook nog zaken tegenkomt die handig voor je kunnen zijn! Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!Â