Skip to main content
Beantwoord

Verbinding wordt verbroken na 1x overgaan als ik bel of gebeld wordt

• April 4, 2025
  • 10 reacties
  • 147 keer bekeken

Als ik bel na 1keer overgaat wordt de verbinding verbrokenĀ  sls ik wordt gebeld als ik opneem wordt de verbinding verbroken alles al geprobeerd geen resultaat help

Ā 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Opa MarcoĀ 

Welkom op de community van KPN.

Het is inderdaad heel vervelend, als je zelf niet kunt bellen, maar ook niet gebeld kunt worden.

Als ik het zo kan beoordelen, ligt het waarschijnlijk aan een defecte simkaart.
Om dit goed vast te kunnen stellen, is een kruistest hierin belangrijk, om er zo achter te komen of het daadwerkelijk aan de simkaart zelf ligt of mogelijk aan het toestel zelf.

Kruistest

• Doe je eigen simkaart in een ander toestel, van bijvoorbeeld een goede vriend/vriendin, familielid of een reserve toestel.
  • Test vervolgens of je dan wel weer normaalĀ en goed kunt bellen, en laat iemand jouw bellen.
  • Als je met jouw simkaart in een ander toestel wel normaal en goed kunt bellen, en ook gebeld kunt worden, dan ligt het in dat geval dus niet aan de simkaart.
  • Blijft het probleem zich ook voordoen met het andere toestel, dan is de simkaart defect en zou dan vervangen moeten worden voor een nieuw exemplaar.
  • Doe in jouw eigen toestel de simkaart van iemand anders, en bekijk of het bellen en gebeld worden daarmee wel lukt.
  • Blijft het probleem zich ook voor doen met een andere simkaart in jouw toestel, dan zit er duidelijk een defect in jouw toestel.

Vervangende simkaart

• Mocht na de kruistest naar voren komen dat jouw simkaart defect is, dan kun je bij eenĀ KPN WinkelĀ bij jouw in de buurt, gratis een vervangende simkaart halen.
  • Neem dan wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

Toestel defect

• Blijkt na de kruistest het niet te liggen aan de simkaart, maar aan jouw eigen toestel, dan zou je die eventueel ter reparatie kunnen aanbieden bij het verkooppunt, alwaar je jouw toestel hebt gekocht.
  • Maar je kunt er ook voor kiezen om een nieuw toestel te gaan kopen.

Laat even weten wat er naar deze kruistest naar voren is gekomen.
Ook een moderator van KPN, zal jouw in eerste instantie vragen om deze kruistest uit te voeren.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

• Auteur
  • Topper
  • April 4, 2025

Hallo krjjg jk nog hulp van KPN ik kan niet bellen

• Auteur
  • Topper
  • April 5, 2025

Waar kan ik met mijn klacht terecht ik kan niet bellen?

• Helper
  • April 5, 2025

Lastig als er niemand reageerd op je hulp vraag. Je bent ook niet bereikbaar alleen via internet. Hopelijk reageren ze gauw. ​@marciaĀ ???

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Opa MarcoĀ 

Welkom op de community van KPN.

Het is inderdaad heel vervelend, als je zelf niet kunt bellen, maar ook niet gebeld kunt worden.

Als ik het zo kan beoordelen, ligt het waarschijnlijk aan een defecte simkaart.
Om dit goed vast te kunnen stellen, is een kruistest hierin belangrijk, om er zo achter te komen of het daadwerkelijk aan de simkaart zelf ligt of mogelijk aan het toestel zelf.

Kruistest

• Doe je eigen simkaart in een ander toestel, van bijvoorbeeld een goede vriend/vriendin, familielid of een reserve toestel.
  • Test vervolgens of je dan wel weer normaalĀ en goed kunt bellen, en laat iemand jouw bellen.
  • Als je met jouw simkaart in een ander toestel wel normaal en goed kunt bellen, en ook gebeld kunt worden, dan ligt het in dat geval dus niet aan de simkaart.
  • Blijft het probleem zich ook voordoen met het andere toestel, dan is de simkaart defect en zou dan vervangen moeten worden voor een nieuw exemplaar.
  • Doe in jouw eigen toestel de simkaart van iemand anders, en bekijk of het bellen en gebeld worden daarmee wel lukt.
  • Blijft het probleem zich ook voor doen met een andere simkaart in jouw toestel, dan zit er duidelijk een defect in jouw toestel.

Vervangende simkaart

• Mocht na de kruistest naar voren komen dat jouw simkaart defect is, dan kun je bij eenĀ KPN WinkelĀ bij jouw in de buurt, gratis een vervangende simkaart halen.
  • Neem dan wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

Toestel defect

• Blijkt na de kruistest het niet te liggen aan de simkaart, maar aan jouw eigen toestel, dan zou je die eventueel ter reparatie kunnen aanbieden bij het verkooppunt, alwaar je jouw toestel hebt gekocht.
  • Maar je kunt er ook voor kiezen om een nieuw toestel te gaan kopen.

Laat even weten wat er naar deze kruistest naar voren is gekomen.
Ook een moderator van KPN, zal jouw in eerste instantie vragen om deze kruistest uit te voeren.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 5, 2025

Beste ​@Opa MarcoĀ waarom 2x een topic openen over hetzelfde onderwerp?

Is tegen de huisregels, werkt verwarrend en je wordt er niet sneller mee geholpen.

​@Michel.uit.ArnhemĀ zie ook een zelfde vraag in het andere topic.

​@Oma SandraĀ , ben je soms de echtgenote van ​@Opa MarcoĀ ?Ā Jullie komen beiden uit BussumšŸ˜Ž

Ā 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Is tegen de huisregels, werkt verwarrend en je wordt er niet sneller mee geholpen.

​@Oma SandraĀ , ben je soms de echtgenote van ​@Opa MarcoĀ ?Ā Jullie komen beiden uit BussumšŸ˜Ž

Ā 

Hoi ​@JanDĀ 

Klopt, dat is inderdaad tegen de huisregels van de community.
Ik heb daarom ook terug gereageerd in zijn andere topic, en zal dat dus niet meer via deze topic doen.

Het was mij nu pas opgevallen ​@JanDĀ dat het om dezelfde topic starter ging, anders had ik het wel verwezen naar de community regels.
Bedankt dat je mij daarop hebt geattendeerd!!Ā šŸ˜‰

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 7, 2025

Goedemiddag ​@Opa MarcoĀ , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Lastig als er niemand reageerd op je hulp vraag. Je bent ook niet bereikbaar alleen via internet. Hopelijk reageren ze gauw. ​@marciaĀ ???

Reageren doen we altijd! Helaas kunnen we niet altijd direct reageren; we zijn niet 24/7 aanwezig en daarbij behandelen we topics op volgorde van binnenkomst! De basis van deze Community is dat klanten elkaar helpen en ik zie dat je ook al goede input hebt mogen ontvangen. Heb je het advies van ​@Michel.uit.ArnhemĀ inmiddels op kunnen volgen? Zo ja, ben ik benieuwd naar je bevindingen. Mocht je trouwens in de buurt van een KPN winkel wonen, kun je daar ook altijd even prima langsgaan met dit soort problemen!

• Helper
  • April 7, 2025

Ā 

JanDĀ  hoe kan jij dat zien?

• Auteur
  • Topper
  • April 7, 2025

Ik zag mijn eerste topic nergens meer terug.

Vandaar een 2e topic is inmiddels allemaal opgelost

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 8, 2025

Goedemorgen ​@Opa Marco, ik zag ook je andere topic voorbij komen en ben blij dat alles inmiddels is opgelost. En ook bedankt dat je dat nog een hebt willen laten. Mocht je ons in de toekomst nog een keer nodig hebben, dan weet je ons in ieder geval te vinden!