Skip to main content

In Zeeland om precies te zijn Zonnemaire is de telefoon verbinding helemaal niks. Niet bereikbaar, niet kunnen bellen, wegvallen gesprekken.  Ik moet buiten of op zolder staan bellen en dat met een KPN netwerk. Ik ben dit behoorlijk zat. Schijnt in heel Zeeland een probleem te zijn. Wanneer KPN gaanjullie daar is wat aan doen.  Dat wordt de hoogste tijd.

Hi @JohnPatron,

De provincie Zeeland bestaat voor bijna 50% uit natuurgebied, waar wij geen masten kunnen en mogen plaatsen. Dat zorgt er (net als in op bijvoorbeeld de Veluwe) voor dat er stukken zullen zijn waar de dekking niet 100% is.

Zonnemaire ligt echter tussen 2 mastlocaties in; in Brouwershaven en aan doorgaande weg richting Dreischor bevinden zich KPN masten. Beide bevinden zich op zo'n afstand van Zonnemaire dat er toch wel een redelijk bereik beschikbaar zou moeten zijn. Je geeft aan dat je op zolder of buiten moet staan om te kunnen bellen, ervaar je dan alleen problemen met het bellen als je in je woning bent? Als dat het geval is, kan het wellicht zo zijn dat je woning zeer goed geïsoleerd is waardoor het signaal niet goed de woning binnen kan komen. Afhankelijk van welke merk en type toestel je hebt, kan je er dan voor kiezen om te  bellen via de wifi (klik!)


Nee, het is niet het huis of de isolatie, ik heb gewoon onvoldoende ontvangst. Geen streepje of buiten nauwelijks 1 of 2 streepjes. U moet mij geen verhaaltjes gaan vertellen maar gewoon bij uw eigen bedrijf de oplossing vinden en de ontvangst verbeteren.


Ah, dus buiten is het ook niet echt ideaal begrijp ik @JohnPatron 😕

Dan wil ik je nu aanraden om via onze technische dienst een netwerkklacht aan te maken over het netwerk daar. Dit kan telefonisch via ons gratis nummer 0800 - 0402. 


Beste Maja, 0800-0402 gebeld. Dan krijg ik een link toegezonden met allerlei hints en oplossingsmogelijkheden die ik natuurlijk al lang geprobeerd heb.

Het ligt allemaal aan de slechte verbinding, geen signaal.

Waar kan ik nou het probleem neerleggen en wie gaat er nou wat aan doen.

Ik betaal namelijk om te kunnen bellen niet om rondjes rond mijn huis te lopen in de hoop dat ik misschien kan bellen.

WIE IS ER THUIS BIJ KPN?


Dan meteen weer bellen, dan weet het systeem dat je gebeld hebt en krijg je iemand aan de telefoon @JohnPatron 


Ik woon sinds kort ook in zonnemaire en in en buiten huis heb ik geen bereik niet met 5g als met bellen 


Hoi @JohnPatron en @Renzo.C 

Welkom op de community van KPN.

Er zijn meer dorpsgenoten vanuit het mooie Zonnemaire geweest, die het probleem met slechte ontvangst van 4G en 5G  binnen deze community hebben gemeld.
De KPN zendmasten staan te ver weg van Zonnemaire af, om zorg te dragen voor een goede ontvangst binnen het dorp waar jullie wonen.

Om dit goed op te kunnen lossen, zou er een extra zendmast van KPN bij geplaatst moeten worden bij het dorp Zonnemaire zelf, maar daarvoor is dan wel een vergunning nodig vanuit de Gemeente Schouwen-Duivenland waar Zonnemaire onder valt.
Ook zou de eigenaar van het stuk grond waar de zendmast eventueel geplaatst wordt, hiervoor officieel toestemming moeten geven, en dan heb ik het nog niet over dat er glasvezelverbindingen en Electra aangelegd moeten worden voor de Zendmast zelf.
Dus zo’n zendmast staat er dus niet direct, daar kan met gemak maanden overheen gaan.

Als dorp kun je dit ook aandragen bij de Gemeente Schouwen-Duivenland, en daarbij aangegeven dat er slechte tot geen ontvangst is van het KPN mobiele netwerk en of ze daar wat aan kunnen doen in samenwerking met KPN.
De gemeente kan dan altijd in overleg gaan met het hoofdkantoor van KPN, om te bespreken wat er eventueel mogelijk is om het ontvangst in Zonnemaire weer optimaal te maken.

Daarnaast is het sowieso een goed advies van moderator @Maja van KPN om ook de technische dienst van KPN te bellen, voor het aanmaken van een netwerkklacht.

Maar jullie kunnen daarnaast ook de gemeente hierover bellen via:


Als we dan met z’n alle een klacht indienen hierover gaat er misschien iets veranderen 


Hoi @Renzo.C 

Als elke inwoner met een KPN mobiele aansluiting in Zonnemaire, een netwerkklacht zou indienen bij de technisch dienst van KPN (via 0800-0402), en het daarnaast ook bespreekbaar gaat maken bij de Gemeente Schouwen-Duivenland (via (0111) 452 000), is er een goede kans dat er wat aan gedaan gaat worden.

Want samen sta je tenslotte sterker!!

 


Beste Michel, het probleem wel laten bij wie het hoort. Het is een probleem van KPN, en de gemeente moet medewerking verlenen voor het verkrijgen van een vergunning.

Het probleem is bij KPN levensgroot bekend. De gebruikers zijn de dupe en natuurlijk kunnen inwoners protesteren, echter het ontslaat KPN niet van de verplichting als probleemeigenaar alles uit de kast te halen om de klanten goed te bedienen. En dat gebeurt nu net niet. Dus KPN aan het werk!

Voor alle meelezers: kies voor Vodafoon, die geeft wel goed bereik.


Reageer