Skip to main content

Beste KPN,

Al een geruime tijd ondervind ik problemen met 4G verbinding die regelmatig in Edge verandert, hierdoor heb ik slecht tot geen internet meer. Wanneer ik vliegtuigmodus in en uitschakel lijkt het netwerk wel weer opgepakt te worden maar dit is niet werkbaar.

Dit gebeurt zelfs in gebieden waar de 4G dekking goed is. Om uit te sluiten of dat het aan mijn eigen telefoon ligt heb ik nieuwe installatie gedaan, dit was helaas niet te oplossing. Ook heb ik een telefoon van iemand anders kunnen lenen om te kijken of dat het probleem er dan nog is, dit is niet het geval. Het probleem zit dus duidelijk in de hardware (Apple iPhone 11 128GB) van de telefoon zelf.

Verder heb ik op internet wat gekeken en nu zie ik dat het probleem vaker bij gebruikers voor komt, hopende komt KPN snel met een oplossing!

Beste @Kraantje7, welkom! 

Ervaar je deze problemen en heb je dit nog niet eerder gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 


Goedemiddag, 

Vorige week maandag heb ik contact met de klantenservice van KPN gehad, ze gaven aan dat ik binnen 3 werkdagen terug gebeld ging worden.

Tot heden is dit nog steeds niet gebeurd...


Nee, de termijn van 3 werkdagen klopt ook niet, @Kraantje7.

In de update die Marcia met jou deelde staat te lezen:
Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.


Het belteam heeft het heel erg druk, dus vandaar dat we, gemiddeld genomen, op deze termijn uitkomen. 


Goedemorgen,

 

inmiddels wacht ik 10 weken op de iPhone 12 en word ik constant heel onduidelijk aan het lijntje gehouden. Ik heb al 200x gesprekken gehad en niemand die iets weet. Dit begint wel heel erg te worden nu! Al 6 maanden heb ik verbindingsproblemen en kpn zegt alleen “we hebben het druk sorry”. Op deze manier gaan jullie een klant kwijtraken. Want ik sta op het randje .


Communicatiebedrijf….?

ik heb al maanden last van bereikbaarheid met mijn iPhone 11 en Kpn abonnement. Als ik bel kunnen mensen mij niet verstaan dus maar de verbinding verbreken, als ik gebeld wordt is er geen verbinding en het internet valt weg dus geen gebruik kunnen maken van apps en mijn abonnement.
Na het lezen van dit forum naar een kpn winkel gegaan. Advies: contact opnemen met klantenservice en dan, zo wordt in de winkel beloofd, wordt de telefoon omgeruild voor een iPhone 12. Contact opgenomen met de klantenservice en dit blijkt niet zo te zijn. Ik moet terug naar de winkel om een “kruistest” te laten uitvoeren en nav het resultaat wordt mijn telefoon omgeruild voor een iPhone 12. Een dag later terug naar de kpn winkel, nee blijkt niet zo te zijn, ik moet de afdeling Reconext bellen. Ik vertrouwde het niet en heb buiten de winkel direct gebeld. De medewerkster geeft aan dat ik hiervoor niet bij hun moet zijn maar bij de klantenservice van kpn. Ik loop tijdens het gesprek de kpn winkel binnen en vraag of zij deze discussie willen aangaan want volgens de medewerker van de winkel staat dit toch echt in de procedure op de computer. Een lange discussie tussen 2 “collega’s” en uiteindelijk wint de medewerkster van Reconext….De telefoon zou toch moeten worden opgestuurd. Thuis nogmaals de klantenservice gebeld want ik weet niet meer wie en wat ik moet geloven. Ik geef aan dat het onmogelijk is om 5 werkdagen, de dagen die nodig zijn om de iPhone te laten beoordelen, onbereikbaar te zijn. Mijn vraag is of er een mogelijkheid is voor een leen toestel. Nee…. Even alles laten bezinken en met frisse moed naar een XL Kpn winkel gegaan. Misschien weten zij meer of hebben wel een leen toestel. Eindelijk duidelijkheid (dacht ik), zij werken al maanden met een procedure die werkt en ik hoef niet mijn telefoon op te sturen. De gegevens worden in het het systeem gezet (het was volgens hun een bekend probleem iPhone 11/kpn) en ik zou hierna 8x gebeld worden (mocht zelfs voorkeur voor ochtend of middag doorgeven). De afdeling die mij zou bellen kunnen alles uitlezen, echt alles! Geen probleem mee want ik heb screenshots gemaakt als mijn telefoon geen bereik heeft dus laat aub zo oplossen, top! Tot mijn verbazing krijg ik een dag later een standaard mail dat de telefoon moet worden opgestuurd voor onderzoek….WEER TERUG BIJ AF! Na ontvangst van de mail toch nog een keer gebeld met de klantenservice. De medewerker vertelt mij dat er met mijn telefoon een speciaal probleem is. Ik vraag wat is er speciaal maar daar kan hij geen antwoord op geven, dan maar vragen of ik met die afdeling kan worden doorverbonden. Nee dat kan niet want zij zijn telefonisch niet bereikbaar (huh…communicatie bedrijf?) Mijn volgende vraag of ik kan worden doorverbonden naar de XL kpn winkel waar ik de dag ervoor de afspraak mee heb gemaakt. Nee dat kan niet want zij zijn telefonisch niet bereikbaar (huh…communicatie bedrijf?). Na 3 lange winkelbezoeken, schatting 5 uur telefoon klantenservice en een halve tank benzine later ben ik weer terug bij af met een iPhone 11 waarvan het bereik wegvalt en er geen passende oplossing is waardoor ik iig bereikbaar blijf! Ik ben van mening dat de communicatie hier in alle opzichten faalt! Zowel de voorlichting in de winkels, voorlichting door de klantenservice en als KPN nr 1 is op het gebied van communicatie zou het zeer prettig zijn als ze beseffen dat je bereikbaar zou moeten kunnen zijn! 


Ik word ook al sinds augustus aan lijntje gehouden. Eind oktober toegezegd mijn iphone om te ruilen volgens de kpn actie maar tot heden toe niets concreets gehoord. We zijn inmiddels 5 maanden verder….