Skip to main content
Antwoord

Verbruikte internet hoeveelheid in telefoon klopt niet met MijnKPN

• October 25, 2025
  • 2 reacties
  • 49 keer bekeken

Beste KPN,

Ik zie in mijn iPhone bij Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data dat ik sinds de start van mijn nieuwe abonnement slechts ongeveer 19 MB aan mobiele data heb verbruikt.

Mijn KPN-abonnement toont echter dat ik al ongeveer 1 GB heb gebruikt.

Ik heb mijn datateller op de iPhone gereset op de dag dat het nieuwe abonnement begon, en ik gebruik geen persoonlijke hotspot of iCloud-back-ups via mobiel netwerk.

Kunt u controleren:

1. Vanaf welke exacte datum en tijd mijn nieuwe databundel is gestart?
  2. Of er mogelijk verbruik uit de vorige periode of vertraagd geregistreerde data is meegerekend?
  3. Of er op mijn nummer een tweede sim of eSIM geregistreerd staat die data kan verbruiken?

Alvast bedankt voor het nakijken!

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Jop Vissers vorstenbosch2 daar wordt binnen de mobiel ook voor gewaarschuwd dat het getelde verbruik anders kan zijn dan de door de provider gemeten waarden.

Het is wel belangrijk dat je de goede peildatum invult in je mobiel. De factuurdatum is niet gelijk aan de datum dat je weer data bijgeschreven krijgt en weer 1 maand geldig is. De datum van bijschrijving data is bepalend.

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 26, 2025

Beste ​@Jop Vissers vorstenbosch2 daar wordt binnen de mobiel ook voor gewaarschuwd dat het getelde verbruik anders kan zijn dan de door de provider gemeten waarden.

Het is wel belangrijk dat je de goede peildatum invult in je mobiel. De factuurdatum is niet gelijk aan de datum dat je weer data bijgeschreven krijgt en weer 1 maand geldig is. De datum van bijschrijving data is bepalend.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Jop Vissers vorstenbosch2, welkom op onze community! Zoals JanD noemt kan hier inderdaad wel wat verschil in zitten maar ik denk ook dat het misschien te maken heeft met de datum dat je nieuwe MB's krijgt.  Die is namelijk ook niet persé meer de eerste van de maand.