Skip to main content
Vraag

Verkeerde welkomst sms van KPN in Moldavië over EU tarieven

• March 25, 2026
  • 3 reacties
  • 67 keer bekeken

Ik ben in Moldavië geland, maar ontvang wel een aparte welkomstsms..
Het lijkt alsof ik gewoon van mijn databundel en bellen kan alsof ik thuis ben..
Maar als je op de Buitenland-pagina van KPN kijkt, staat er toch echt dat je een andere buitenlandbundel nodig hebt.. Gelukkig dat ik dit wist, maar dit kan voor menigeen wel zorgen voor een extreem dure rekening..
@KPN graag het welkomst-smsje oplossen óf de kosten niet in rekening brengen bij klanten ;)

Dit is de sms:
Beste klant, je bent nu in Moldavie. Binnen de EU bel, sms en internet je zoals in Nederland. Betaalde informatienummers kunnen meer kosten. Opwaarderen doe je op kpn.com/opwaarderen. Noodgeval? Bel gratis 112. Voor alternatieven en publieke waarschuwings applicaties, check kpn.com/meergrensinfo en kpn.com/buitenland. Geen tariefberichten meer? Sms INFO UIT naar 1330. Groet, KPN

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 25, 2026

Wel apart. Als je het land invoert bovenin de pagina geeft ie dat je buiten de EU bundel belt. Moderator!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 25, 2026

Hallo ​@JeroenFJ ,

De kans is groot dat je in eerste instantie geen gebruik hoeft te maken van de gekochte bundel. 

Want inderdaad: 

Goed om te weten: IJsland, Noorwegen, Noordzee (Tampnet), Moldavië, Oekraïne, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland vallen bij KPN ook onder de Europese Unie.

Er geldt wel een maximum: 

• Heb je Unlimited50? Dan heb je 40 GB binnen de EU.
  • Heb je Unlimited300? Dan heb je 50 GB binnen de EU.
  • Heb je Unlimited400? Dan heb je 50 GB binnen de EU.
  • Heb je SuperUnlimited? Dan heb je 75 GB binnen de EU.
  • Heb je SuperUnlimited+? Dan heb je 100 GB binnen de EU.
  • Heb je een ouder Unlimited abonnement? Dan heb je 75 GB binnen de EU.

Stel dat je de door jou gekochte bundel helemaal niet aanspreekt, dan kun je na afloop van de geldigheidsperiode van deze bundel telefonisch bij de klantenservice je geld terugvragen. 

Maak dan online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

De website van KPN lijkt niet bijgewerkt te zijn.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@JeroenFJ, welkom bij onze community en fijn dat Noordzee jou goed op gang heeft geholpen. 

Ik zie inderdaad ook dat dit niet goed op de website staat wanneer je op Moldavië zoekt, wél daaronder bij de toelichting. Ik pak dit op en zet dit door om het aan te passen. Dank voor het melden. 

Wat de gekochte bundel betreft, je kunt inderdaad  een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) met ons maken om dit te laten vergoeden. Wij gaan hier coulant mee om en bekijken per geval wanneer een vergoeding nodig is. In dit geval is dat duidelijk het geval. 

Laat het me weten mocht je verder nog vragen hebben.