Skip to main content
Antwoord

Verlengdatum klopt niet

• August 17, 2025
  • 13 reacties
  • 153 keer bekeken

Ik wil eens kijken naar het verlengaanbod van KPN, maar volgens mij gaat er iets niet goed. Kijk even naar de data:

Beste antwoord door Noordzee

Duidelijk, ik ga morgen eens bellen. Nog 1 vraag: ik zit nu in de periode dat ik mag verlengen. Als ik nu overstap naar een "zwaarder abonnement", gaat dat dan in na mijn contract of kan dat nu al actief worden?

Hallo ​@rdebruin ,

De einddatum van jouw contract is 22 september 2025, maar je kunt het nu al verlengen met één jaar of twee jaar. Je gaat dan niet direct over op de nieuwe voorwaarden. Pas op 22 september gelden dan de nieuwe voorwaarden. 

edit: bovenstaande reactie aangepast op 19 augustus 2025 na feedback Thomas en anderen. (Om verwarring te voorkomen.) Het stond eerst onjuist benoemd. 

13 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 17, 2025

Wat vervelend ​@rdebruin, dit is inderdaad niet helemaal juist!

Dit forum bedoeld voor klant-helpt-klant zaken, wij kunnen u hier niet mee helpen.

Belt u gerust de klantenservice, dan zullen zij samen met  u naar een mooi aanbod kijken!

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

• Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

Duidelijk, ik ga morgen eens bellen. Nog 1 vraag: ik zit nu in de periode dat ik mag verlengen. Als ik nu overstap naar een "zwaarder abonnement", gaat dat dan in na mijn contract of kan dat nu al actief worden?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 17, 2025

Ik denk dat het meteen wordt omgezet, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Forum|alt.badge.img+7
  • August 17, 2025

@rdebruin, er staat in je schermprint dat de verlengdatum ook in MijnKPN zou staan. Is die datum inderdaad hetzelfde als je daar kijkt bij de abonnementgegevens ?

• Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

@rdebruin, er staat in je schermprint dat de verlengdatum ook in MijnKPN zou staan. Is die datum inderdaad hetzelfde als je daar kijkt bij de abonnementgegevens ?

Ja, dat klopt. Zie het screenshot. Aks ik de optie “Bekijk het verlengaanbod” kies, krijg ik na een SMS controle het scherm te zien wat in bericht 1 staat.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 17, 2025

Hallo ​@rdebruin ,

De einddatum van jouw contract is 22 september 2025, maar je kunt het nu al verlengen met één jaar of twee jaar. Je gaat dan niet direct over op de nieuwe voorwaarden. Pas op 22 september gelden dan de nieuwe voorwaarden. 

edit: bovenstaande reactie aangepast op 19 augustus 2025 na feedback Thomas en anderen. (Om verwarring te voorkomen.) Het stond eerst onjuist benoemd. 

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2025

Hallo ​@rdebruin ,

De einddatum van jouw contract is 22 september 2025, maar je kunt het nu als verlegen met één jaar of twee jaar. Je gaat dan nu al direct over op de nieuwe voorwaarden. 

Volgens KPN gaat het nieuwe contract incl. voorwaarden  pas in op de einddatum van het oude contract.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@rdebruin, welkom op onze community! Volgens mij gaat het nieuwe contract pas in als je huidige is afgelopen. Dus inderdaad per 22 september.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 19, 2025

Beste ​@Noordzee ben je niet in de war met Simyo, als je daar binnen 4 maanden voor einde contract verlengt, gaat het direct in per de 1e van de volgende maand,

• August 19, 2025

Hoi ​@rdebruin, welkom op onze community! Volgens mij gaat het nieuwe contract pas in als je huidige is afgelopen. Dus inderdaad per 22 september.

Maar daarmee is het probleem niet opgelost. 

Waarom staat er dat er nog niet verlengd kan worden? De verlengdatum is al ruimschoots voorbij.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat klopt inderdaad ​@Marlon92 dus even bellen is wel t handigst denk ik. Ik weet niet waarom de site/app dit aangeeft

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 19, 2025

Beste ​@Noordzee ben je niet in de war met Simyo, als je daar binnen 4 maanden voor einde contract verlengt, gaat het direct in per de 1e van de volgende maand,

Mijn reactie was niet juist. Ik verander het wel om verdere verwarring te voorkomen. 

Het probleem van de TS is echter nog niet opgelost. Dat zal de klantenservice mogelijk kunnen doen. 

• Auteur
  • Topper
  • September 9, 2025

Mijn reactie bleef even op zich wachten door de vakantie. Er bleek nog een aanpassing van mijn abonnement open te staan die maand. Die moest eerst worden afgerond. Niettemin is de foutmelding erg onduidelijk. Dat vond de dame van KPN aan de andere kant van de lijn ook en ze zou het nogmaals doorgeven. Blijkt een bekend probleem te zijn.