Skip to main content

Kan sinds gisteren 28-12-2024 mijn mobiele abonnement verlengen maar ineens kan dat niet meer omdat ik  volgens kpn teveel abonnementen op naam heb staan .

3 mobiele telefoons (voor mezelf, vrouw en dochter)

2 tablets (  mezelf en dochter)

Nooit problemen gehad hiermee en nu ineens wel vindt dit toch raar. 

Wordt nu gezegd koop maar eerst abonnementen af en dan mag het wel.

Al jaren klant nooit telaat met betalen en als ik vraag nou zet de abonnementen van mijn vrouw en dochter dan op hun naam gaan hun het Verder betalen van dezelfde rekeningnummer krijg je te horen ook dat is niet mogelijk tenzij u de abonnementen eerst afkoop.

Vindt het een aparte reden omdat het elke keer goed is gegaan en nu kan het ineens niet mee.

Hallo ​@Edwin Verhoeven ,

Ga morgen langs bij een KPN-winkel en dan kun je daar waarschijnlijk alsnog verlengen. Neem wel jouw ID-bewijs mee. 

Of regel de verlenging via de klantenservice. Hoe doe je dat? :
Maak een belafspraak. De klantenservice helpt je dan telefonisch op een moment dat het jou uitkomt.

Ook via klantenservice geprobeerd die zeggen dus er staan teveel abonnementen op je naam terwijl dit zo al jaren is.

Zelfs als ik zeg nou mijn dochter wil haar abonnement wel op haar naam laten zetten krijg je nog te horen nee u moet eerst twee abonnementen afkopen. 

Dus kpn winkel zal ook niks uitmaken.

@Edwin Verhoeven Bij KPN mag je maximaal 2 abonnement per maand afsluiten. Dus je kan wachten tot de volgende maand. Maar bij afsluiten wordt ook een kredietwaardigheid gecontroleerd, als deze negatief zou uitvallen (bij bepaalde hypotheker mag je b.v. niet meer dan 5 BKR registraties hebben, kan ook zijn dat KPN dezelfde regel ook toepast), mag je ook in volgende maanden niet meer abonnementen afsluiten.

Je kan toch de op je naam geregistreerde abonnement door jouw vrouw of dochter laten overnemen, dan worden deze abonnementen van jou verwijdert en je kan weer meer afsluiten.

Contract overnemen Mobiel

Nee want dan moet ik dus eerst de toestelkrediet zelf betalen en dan pas mogen hun hem overnemen eerder niet. Probleem is wat ik niet snap dat ik vorig jaar zonder problemen 2 tablets kon bestellen bij hun voor een x bedrag per maand en het jaar ervoor zonder problemen de mobiele telefoons kon verlengen maar nu ineens niet.

Nu moet ik eerst 2x een toestelkrediet zo betalen en dan pas kan ik 1 abonnement verlengen.

Dus volgend jaar moeten er 2 abonnementen verlengd worden dus dat wordt lachen

Is er een rede dat u wilt verlengen? Verlengen is gewoon een nieuw abonnement nemen.  Als u met het huidige abonnement tevreden bent hoeft u niets te doen en loopt het gewoon door. 

Ik verleng om de twee jaar met toestel

Hoi ​@Edwin Verhoeven. Welkom op de KPN Community en leuk dat je je abonnement wilt verlengen. 

Zoals je merkt zijn hier wel regels aan verbonden en dat is je maar een maximum van vier toestelkredieten op je naam mag hebben. Als dat er nu vijf zijn, dan is het logisch dat je er eerst twee dient af te kopen voordat je weer een nieuw toestelkrediet kunt nemen. Het kan zijn dat de regels in het verleden hierin wat soepeler waren, dat durf ik niet te zeggen. Alleen er is nu niet omheen te werken. 

Je zou ervoor kunnen kiezen om de twee toestelkredieten met de minst lange looptijd af te kopen en dan de contracten over te zetten op naam van je partner. Dan heb jij weer ruimte op jouw naam voor nieuwe abonnementen en kredieten. Of je kunt gewoon ineens het toestel afbetalen bij de start van je nieuwe abonnement. Dan heb je natuurlijk geen last van dat er geen krediet meer bij kan. 

Reageer