Skip to main content

Beste,

Mijn beltoon is erg kort, nu de voice mail ook uitgezet, echter na 3 a 4 overgaan word de verbinding verbroken. Hoe herstel ik dit.

Heeft dit iets met de MMI instellingen te maken? 

Groet

Hallo @Atelier117 

 

Ik vond een antwoord van Noordzee van ong. 1 jaar geleden met een oplossing om de beltijd te verlengen, hopelijk werkt dat nog steeds:

 

Als je de KPN voicemail uitschakelt gaat de telefoon langer over, maar kunnen mensen uiteraard geen bericht meer inspreken als je niet opneemt.

 

Voicemail schakel je uit door met je mobiel te bellen naar 12339.

Als u gebeld wordt en de Mobiel gaat nog steeds niet langer dan 4x over en de beller hoort een dame zeggen:

“Degene die u probeert te bellen heeft voicemail uitgeschakeld...”.

ga dan als volgt te werk om dit te verhelpen.

  • Bel KPN voicemail met je mobiel. Nr 1233
  • Als er genoemd wordt dat mensen geen bericht kunnen achterlaten, kun je kiezen om dit weer aan te zetten.
  • Hang daarna op.
  • Bel daarna 12339 om de voicemail weer uit te zetten. Nu zal 1 a 2 minuten later de instellingen verwerkt zijn. 

Als je hierna gebeld wordt zal de telefoon nu ca 19x overgaan, voordat de verbinding wordt verbroken.

Dit werkt voor zowel voor Android als Iphone. En ik neem aan ieder type telefoon.

Hopelijk ben je op deze manier tóch nog op tijd bij de telefoon voordat de verbinding wordt verbroken :relaxed:


Kort: met 12339 'bellen' zet je voicemail echt helemaal uit. Dan gaat de telefoon maximaal 1 minuut en 15 seconden over. 


Beste, Het is nu nog gekker, bij diegene die belt  hoor je dat er langer gebeld wordt en blift de beltoon overgaan, echter bij de ontvanger stopt de beltoon na 20 sec en verbeekt de verbinding. Terwijl de beller nog gewoon een beltoon ontvangt.

Graag raad.

 

Groet Bert

 


Ja ik ken dat, dat is iets van de laatste jaren wat ik nu de laatste tijd weer steeds vaker bemerk.

Ik bel dan van “vast” (voip) naar mobiel en bij sommigen weet ik dan al dat ik gewoon moet blijven wachten ook al hoor ik geen overgangs toon (of hoe heet dat eigenlijk).

( je openingsvraag zette mij (ook) op het verkeerde spoor, of heb je 2 verschillende probleempjes ? En ja, dit is lastig te omschrijven, ook al om dat je niet weet wat er nu precies gebeurd, of de ander kant nog steeds een oproep krijgt bijvoorbeeld )

Ik had in de vorige periode dat ik dit vaak meemaakte de gewoonte om te zien of er logica in te ontdekken was qua probleem bij aanbieder door op te zoeken wie de aanbieder is van een nummer middels :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/

Maar daar kwam ik niet echt achter, te weinig voorbeelden, niet echt belangrijk, ik heb meer te doen, maar als dit probleem(pje) nu weer vaker voorkomt dan kunnen we dit hier bij gaan houden om de onderzoekers te helpen.


Beste, Het is nu nog gekker, bij diegene die belt  hoor je dat er langer gebeld wordt en blift de beltoon overgaan, echter bij de ontvanger stopt de beltoon na 20 sec en verbeekt de verbinding. Terwijl de beller nog gewoon een beltoon ontvangt.

Graag raad.

 

Groet Bert

 

Wat heb je nu precies gedaan, alleen 12339 gebeld of de hele procedure gevolgd?

Als je alleen 12339 hebt geprobeerd zou je nog kunnen proberen om eerst voicemail weer aan te zetten en hem dan weer via 12339 uit te zetten.


De hele procedure uitgevoerd meerdere keren. DIt werkt dus wel bij de beller, maar bij bij de ontvanger stopt deze na 3 a 4 keer te zijn overgegaan. Denk dat het iets met de instelling van de telefoon te maken heeft van de ontvanger. Zag iets over MMI codes??

 


MMI codes zijn (fout)meldingen, niet iets wat je kan instellen.

 

Deze truc is al oud maar misschien werkt hij nog:

Met deze optie kan je de rinkeltijd oprekken naar maximaal 30 seconden:

Draai het volgende nummer: **61*voicemailnummer**aantal seconden#
(voicemailnummer is 0031633 gevolgd door je mobiele nummer)

 

61 is doorschakelen, via deze link kan je dat vinden.

Doorschakelen Activeren Deactiveren
Bij geen gehoor *61*1telefoonnummer]rgroene beltoets] #616groene beltoets]

 

Er is ook verschil tussen 2G en 4G codes, bij 4G moet je maar 1 ster gebruiken, dus *61, geen idee of dan tussen nummer en aantal seconden ook 1 ster gebruikt moet worden.

Ik las ergens anders dat een langere tijd (tot 90 sec) ook werkt, dat moet je dan even testen als die truc überhaupt nog werkt.


Euh, ben jij de ontvanger? (jij kan natuurlijk niet de telefoon van een ander langer laten overgaan. Dat moet die ander zelf doen. aan/uit vm)


Ik heb 2 telefoons ter beschikking, 1 om te zenden en de ander om te ontvangen.

Bij de beller blijft hij aan om contact te zoeken ik denk ruim 1 minuut en bij de ontvanger schakelt  hij na 3 a 4 keer uit.  Terwijl de beller nog overgaat.

 


Merkwaardig. 

Ontvanger is mobiele of vaste telefoon?


mobile

 


Als je met een mobiel belt naar 12339 is de voicemail helemaal uit en zal de telefoon ruim een minuut lang overgaan als er naar die mobiel wordt gebeld. 12339 is het bij kpn mobiel. Als je je mobiel via een andere provider hebt (zelfs op hetzelfde netwerk!) kan het anders zijn.

Als je met een vaste telefoon belt naar #61# zal dié een minuut lang overgaan als er naar dat vaste nummer wordt gebeld.

Mits iemand 'm zo lang over laat gaan. Ik heb nog vaak dat mensen na 3 x de verbinding verbreken juist omdat ze geen voicemail of antwoordapparaat aan de lijn willen. En die service heb ik, maar ja….


Hi @Atelier117 ,

is het met het laatste stukje uitleg van PeterG nog gelukt om het voor elkaar te krijgen?


Nu ik het nog eens teruglees  ben ik er (nog steeds) niet zeker van wat het probleem precies is of waar het zou zitten, bij de beller of de gebelde.


Het probleem zit bij de gebelde, daar staat de voice mail uit en toch gaat deze max 25 sec over en verbreekt dan de verbinding.

Bij de beller blijft de verbinding in stand zeker 60 sec.

Vreemd dit.


Het probleem zit bij de gebelde, daar staat de voice mail uit en toch gaat deze max 25 sec over en verbreekt dan de verbinding.

Bij de beller blijft de verbinding in stand zeker 60 sec.

Vreemd dit.

Tja, helaas wordt het nu wel onmoglijk om op afstand hiermee te helpen. Enige wat nog zou kunnen is dat die vaste telefoon een eigen antwoordapparaat heeft, in het basisstation. Maar dan nog zou de beller dan dat aan de lijn krijgen en niet de overgangstoon blijven horen.


Beide zijn mobile telefoons

Dus geen vaste lijn.

 


Ik kom er geen steek verder mee. Als op de ontvangende telefoon het nummer 12339 is gebeld dan moet voicemail erop uit staan en gaat ie gewoon ruim een minuut over.

Die code werkt alleen bij een KPN abonnement of prepaid. Andere providers, ook op het kpn netwerk, kunnen andere systemen gebruiken.


Hi @Atelier117, wat gebeurt er als je de simkaarten omwisselt en dus beide even in het andere toestel stopt? Gaat het dan ook mis bij hetzelfde nummer? Of blijft het probleem bij het toestel, maar dan met het andere mobiele nummer?

 


Ik belde zojuist een mobiel, geen overgangs signaal maar er werd na enige tijd wel opgenomen.
Volgens : https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

zit het nummer in deze reeks :

(niet geporteerd) Ik weet niet of dit het probleem(pje) is waar de vraagsteller op doelt, maareuh, ik wou het toch even melden.

( De verbinding was met perfecte audio trouwens, even opzoeken in fritzbox : G.722-HD  )


Hi @Atelier117, wat gebeurt er als je de simkaarten omwisselt en dus beide even in het andere toestel stopt? Gaat het dan ook mis bij hetzelfde nummer? Of blijft het probleem bij het toestel, maar dan met het andere mobiele nummer?

 

Helaas werkte dit niet.

Lijkt in het toestel te zitten.


Lijkt in het toestel te zitten.

Gaan we dus daarin verder zoeken. Merk en type?

Al zelf in het menu gespit naar iets van een instelling? Het lijkt erop dat alleen het belgeluid ge-mute wordt na een halve minuut.


Ah, dan klopt de werkelijkheid gelukkig wel met de instellingen van onze kant, dat is fijn!

Nu maar open dat je er achter kunt komen waardoor dit mis gaat in het toestel 😬 Heb je Peters bericht al bekeken @Atelier117?