Skip to main content
Beantwoord

Verlengen van KPN Simonly maar Toestel via Belsimpel afnemen

• February 23, 2026
  • 5 reacties
  • 86 keer bekeken

Goedemiddag,

Ondanks las ik de voorwaarden om een sim-only postpaid om te zetten naar postpaid met toestel. Nu vroeg ik mij af hoe dit werkt als ik dit via belsimpel zou doen? Dit vanwege het grotere aanbod toestellen. 

Groeten

Casper

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Klant Casper 

Welkom op de community van KPN.

Als je nog binnen je contract zit, en de eerste 4 maanden daarvan zijn verstrekken, kun je jouw sim only abonnement laten omzetten naar een mobiel abonnement met toestel (naar keuze).
Dit kan alleen via de klantenservice van KPN, door even te bellen met 0800-0402 of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting.

Bij Belsimpel kun je alleen een compleet nieuwe abonnement met toestel afsluiten, of je huidig contract verlengen zodra je uit contract bent (of in elk geval 120 dagen voordat deze eindigt, en over gaat in een contract die je maandelijks kunt opzeggen).

Maar een sim only abonnement binnen het lopend contract laten omzetten naar een mobiel abonnement met toestel, kan alleen via de klantenservice van KPN geregeld worden.
Ook zou je het kunnen proberen bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 23, 2026

Als Belsimpel samenwerkt met KPN, kun je daar misschien terecht.

Gewoon even bij Belsimpel informeren ​@Klant Casper 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Klant Casper 

Welkom op de community van KPN.

Als je nog binnen je contract zit, en de eerste 4 maanden daarvan zijn verstrekken, kun je jouw sim only abonnement laten omzetten naar een mobiel abonnement met toestel (naar keuze).
Dit kan alleen via de klantenservice van KPN, door even te bellen met 0800-0402 of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting.

Bij Belsimpel kun je alleen een compleet nieuwe abonnement met toestel afsluiten, of je huidig contract verlengen zodra je uit contract bent (of in elk geval 120 dagen voordat deze eindigt, en over gaat in een contract die je maandelijks kunt opzeggen).

Maar een sim only abonnement binnen het lopend contract laten omzetten naar een mobiel abonnement met toestel, kan alleen via de klantenservice van KPN geregeld worden.
Ook zou je het kunnen proberen bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 25, 2026

Goedemorgen ​@Klant Casper , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag ook stelt! Ik zie dat je al enkele goede reacties hebt ontvangen en ik kan eigenlijk niks meer toevoegen aan het bericht van ​@Michel.uit.Arnhem en daarom heb ik zijn reactie ook gemarkeerd als 'best answer'. Hopelijk weet jij met deze informatie waar je aan toe bent en wat je opties zijn 🙏🏻 En mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het ons dan ook vooral weten! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 25, 2026

Ja heb idd alles wat ik nodig had. Dankjulliewel! 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 25, 2026

Fijn om te horen ​@Klant Casper en succes bij het maken van de juiste keuze 🙏

Mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben of ergens niet uitkomen, laat het dan ook vooral weer via deze weg weten!