Skip to main content

Ik heb vandaag geprobeerd mijn abonnement te verlengen met de nieuwe Iphone 15 Pro Max. Helaas werd deze afgewezen met als reden dat ik het maximaal aantal mobiele toestellen met krediet al bereikt had.

Het toestelkrediet van mijn huidige abonnement is als het goed is al helemaal afbetaald. Ik heb de verlenging weer geprobeerd, dit keer door gewoon het gehele bedrag van het toestel meteen te betalen, dus zonder krediet. Ik werd hierbij alsnog afgewezen. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? 

Mij is hetzelfde overkomen: er staan vier mobiele aansluitingen op mijn naam. Vandaag twee er van geprobeerd te verlengen met telefoon (in één keer te betalen). Beide aanvragen afgewezen omdat vier aansluitingen te veel zou zijn?!

 

Via de klantenservice uiteindelijk bij ‘klant acceptatie’ terecht gekomen en daar verbaasde men zich net zo hard over de afwijzingen. Een reden om af te wijzen was er volgens ‘klant acceptatie’ niet en één van de aanvragen is inmiddels goedgekeurd.

 

Erg onbevredigend en weinig klantvriendelijk allemaal. Één ding is wel duidelijk: KPN zit niet op mijn klandizie te wachten. De concurrent misschien wel…

 

 

 

 


Hallo @Oidbid ,

Regel de verlenging dan in de KPN-winkel of via 0800-0402. 


Één ding is wel duidelijk: KPN zit niet op mijn klandizie te wachten.

Het is dat er veel mensen zijn die niets anders willen dan KPN. Die van vroeger uit altijd al KPN gehad hebben en bij KPN willen blijven. Maar er worden veel stomme fouten gemaakt waarbij het soms ook nog enorm lang duurt voordat ze opgelost zijn. Elke andere provider had met zulke fouten allang failliet geweest.


De oorzaak van het probleem is gelukkig eindelijk bekend: betalen via de online bank BUNQ (automatische incasso) is hoe dan ook aanleiding tot extra voorzichtigheid bij KPN - ook als nooit sprake van betaalachterstand is geweest.


Vanaf nu gebruik ik een rekening bij een traditionele bank en zou er probleem meer moeten zijn.Â