Skip to main content

Al lang in bezit van mobiel met mobiele prepaid bij KPN. 

De prepaid was een duo-kaart , waarvan de tweede kaart werkte in een zgn. MiFi-router.

Dat werkte niet altijd goed. Besloten werd om per 1 januari 2020 deze constructie te verlaten en te gaan voor een KPN-abonnement voor de mobiel sec en een apart abonnement voor de MiFi, afgesloten bij SimYo.

Sinds april 2020 krijg ik voor dat mobiele abonnement via e-mail+bijlage de factuur binnen.

Vreemd is echter dat deze facturen van het mobiele abonnement v.a. april 2020 niet meer zijn terug te vinden in mijnKPN, zoals ook met de facturen van KPNThuis.

Hoe krijg ik mijn mobiele facturen weer reproduceerbaar in beeld?

 

Welkom op het forum @GJO! Je had het nummer toen het nog prepaid was gekoppeld aan je MijnKPN? Dan ligt het namelijk daar aan. De MijnKPN ziet het dan nog steeds als een prepaid. Wat je moet doen in dit geval is het nummer ontkoppelen, en dan weer opnieuw koppelen.

Ontkoppelen doe je door in te loggen op je MijnKPN. Ga vervolgens bovenaan naar Producten. Op die pagina zie je alle gekoppelde producten. Helemaal onderaan de pagina staat dan het kopje “Product verwijderen”. Klik onder die kop op de tekst "Ontkoppel product”. Dit opent een nieuwe pagina met een blokje links met daarin je producten. Klik onderaan dat blok opnieuw op "Ontkoppel product”. Je kunt vervolgens het mobiele nummer selecteren en het wordt dan per direct ontkoppeld. 

Gelijk daarna kun je, op dezelfde pagina, het nummer opnieuw koppelen. Dit gaat via het rechterblokje. Klik daar op mobiel en vul je 06-nummer in. Je krijgt dan een sms met code. Die code vul je ook in en klik op de knop om te bevestigen. Daarna zal je MijnKPN herladen. Mocht je de facturen nog niet gelijk zien, geef het even 24 uur. Daarna moet alles weer in orde zijn :)