Skip to main content
Beantwoord

Verschil tussen APN 'KPN4G.nl' en 'internet'

• December 5, 2025
  • 1 reactie
  • 27 keer bekeken

Beste Forumleden,

Ik heb een nieuwe telefoon en heb de simkaart van mijn vorige telefoon overgezet. De vorige telefoon deed het goed, de nieuwe ook. Maar uit nieuwsgierigheid heb ik naar het IP adres gekeken en zag dat ik alleen een IPv4 adres had. Dat zit in de APN van KPN: deze stond op alleen IPv4.

Maar toen zag ik dat de APN heet: KPN 4G LTE en gebruik maakt van de APN KPN4G.nl. I, heb een nieuwe APN aangemaakt eigen naam en met APN internet en IPv4 en IPv6. De APN geactiveerd en de telefoon herstart. Na 2 dagen testen werkt alles nog steeds perfect.

Ook op mijn lokale netwerk (all 2 jaar met Fritzbox, met IPv6) ben ik nog geen problemen tegengekomen met IPv6.

Vragen:

• wat doet APN KPN4G.nl wat APN internet niet doet (of omgekeerd)?
  • waarom staat IPv6 standaard uit?

Beste antwoord door Neville

​@dkorevaar 

Apn kpn4g.nl is een oude apn die geen IPv6 ondersteund. Dat is het verschil voor de rest kun je er ook mee internetten net als APN internet.

Mijn advies is gewoon apn internet gebruiken, deze apn wordt door de meeste consumenten gebruikt. Ik gebruik ook apn internet. 🙂

APN internet is de standaard apn die je normaal gesproken krijgt van kpn in je toestel.

1 reactie

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • Antwoord
  • December 5, 2025

​@dkorevaar 

Apn kpn4g.nl is een oude apn die geen IPv6 ondersteund. Dat is het verschil voor de rest kun je er ook mee internetten net als APN internet.

Mijn advies is gewoon apn internet gebruiken, deze apn wordt door de meeste consumenten gebruikt. Ik gebruik ook apn internet. 🙂

APN internet is de standaard apn die je normaal gesproken krijgt van kpn in je toestel.