Skip to main content
Beantwoord

Vervangende iPhone 13 wordt maar niet geleverd

• March 3, 2025
  • 13 reacties
  • 93 keer bekeken

Op 7 november 2024 bericht ontvangen dat de vervangende iPhone 13 geleverd zal worden. Op 17 november staat er in de PostNL app dat KPN het pakket niet fysiek heeft aangeboden. In januari 2025 ben ik gaan bellen met KPN. Zij zouden van Reconext/KPN een onderzoek laten instellen bij PostNL waar het pakket gebleven was. Tot op heden geen antwoord ontvangen en natuurlijk ook geen vervangende iPhone 13. Wat moet er gebeuren wil er iemand van Reconext/KPN verantwoordelijkheid nemen? Ga ik ooit nog de vervangende iPhone 13 ontvangen?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Dit is zeker niet hoe het hoort te gaan.  Zoals ik het nu beoordeel gebeurt er weinig.  Dat is natuurlijk knap waardeloos. 

Hier op het forum zijn we geen helpdesk medewerker dus ik kan je niet persoonlijk helpen maar ik vind wel dat dit netjes opgelost moet worden.  Ik adviseer om een officiële klacht in te dienen.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

• Auteur
  • Topper
  • March 3, 2025

Update: Gebeld met KPN. Het hele proces moet weer opnieuw worden opgestart. Aanvraag opnieuw indienen telefoon weer minimaal 8 dagen kwijt, terwijl het netwerkprobleem alleen bij KPN zit. Andere providers hebben hier geen last van. Overstappen is dus de enige oplossing omdat KPN haar eigen problemen niet kan oplossen.

Erwin van KPN
Moderator

Update: Gebeld met KPN. Het hele proces moet weer opnieuw worden opgestart. Aanvraag opnieuw indienen telefoon weer minimaal 8 dagen kwijt, terwijl het netwerkprobleem alleen bij KPN zit. Andere providers hebben hier geen last van. Overstappen is dus de enige oplossing omdat KPN haar eigen problemen niet kan oplossen.

Hoi ​@FreddyJ .  Je moet me even op weg helpen. Je zou een vervangende iphone krijgen. Die is zoekgeraakt en er is een onderzoek gestart.  Waar gaat bovenstaande dan over? 

• Auteur
  • Topper
  • March 5, 2025

Er is mij verzocht om de hele aanvraag weer opnieuw op te starten. Jullie hebben op 7 november 2024 een vervangende iPhone 13 opgestuurd met Track & trace-code 3SDIXM7844691. Volgens PostNL is deze nooit door jullie daar afgeleverd(zijn ze waarschijnlijk kwijtgeraakt). Uw collega’s hebben contact gezocht met Reconext (hoe kan die afdeling nog bestaan?) en die reageren blijkbaar niet op het verzoek onderzoek uit te laten voeren. Nu vertellen jullie me dat het waarschijnlijk sneller gaat als ik van voor af aan opnieuw het traject ingaan. 

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

Dag Erwin, is mijn verhaal duidelijk? of zijn er nog vragen over? Kun je hier iets mee of stopt hier ook weer het contact?

Erwin van KPN
Moderator

​@FreddyJ Inhoudelijk kan ik je niet helpen. Daar is deze Community niet voor. (hier ligt de nadruk op klanten die elkaar helpen).  Ik wil wel graag even checken of de juiste acties zijn ondernomen. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 

Ik weet uit ervaring dat een situatie als deze (helaas) vaak lang duurt.  Belangrijk is dat er een incident voor is aangemaakt. Dat ga ik dan controleren. 

• Auteur
  • Topper
  • March 11, 2025

Beste Erwin, ik heb mijn profiel aangevuld.

Erwin van KPN
Moderator

het laatste wat ik kan zien is een gesprek van 03-03-2025.  daarin geeft een collega aan navraag te gaan doen en jou terug te bellen.

ben je toen ook teruggebeld? zo ja, wat was toen de conclusie?

• Auteur
  • Topper
  • March 12, 2025

Ik had een heel antwoord getypt maar dat is alweer verdwenen (net zoals de opgestuurde iPhone). 
Ik ben teruggebeld. Conclusie: opnieuw traject ingaan is sneller dan wachten op antwoord van Reconext/KPN. Opnieuw formulier invullen etc. 
Andere aanbieders hebben dit probleem (netwerk i.c.m. iPhone 11) niet. De medewerkster heeft mij een aanbieding gedaan die mij maandelijks geld scheelt maar ook minder gb’s. Voelt als sigaar uit eigen doos. Ik heb twee weken bedenktijd en daar ga ik me dit weekend op beraden. Jammer dat jullie de goede bedoelingen ongedaan laten maken door PostNL en dat de klant daarmee dus gewoon pech heeft en in de kou staat. 
Je leest het misschien wel: er zit veel frustratie over deze onbegrijpelijke gang van zaken binnen KPN. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 13, 2025

Dit is zeker niet hoe het hoort te gaan.  Zoals ik het nu beoordeel gebeurt er weinig.  Dat is natuurlijk knap waardeloos. 

Hier op het forum zijn we geen helpdesk medewerker dus ik kan je niet persoonlijk helpen maar ik vind wel dat dit netjes opgelost moet worden.  Ik adviseer om een officiële klacht in te dienen.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

• Auteur
  • Topper
  • March 13, 2025

Dank je wel. Dat ga ik doen. 

• Auteur
  • Topper
  • March 17, 2025

Update: op 14 maart de klacht via bovengenoemde link ingediend. Tot nu toe nog geen reactie ontvangen van de klachtenafdeling! Ik ben benieuwd of daar ooit een reactie op komt. Inmiddels al wel de 14 dagen bedenktijd benut en de gewijzigde contracten ongedaan gemaakt. Nu kan ik in ieder geval vrij overstappen naar een aanbieder wiens netwerk wel met de iPhone 11 overweg kan. Ik heb 5 mobiele contracten in mijn gezin en ook nog internet via KPN/XS4ALL, maar dan ben je natuurlijk een klein klantje die ze bij KPN makkelijk kunnen missen.

Erwin van KPN
Moderator

Volgens mij is de doorlooptijd een week, ​@FreddyJ .  In werkdagen.  Dus ik mag er van uitgaan dat je binnenkort benaderd wordt. 

• Auteur
  • Topper
  • March 20, 2025

Okay Erwin,

bedankt voor je bericht. 
mij ben vandaag inderdaad gebeld.Â