Skip to main content

Beste medewerker,

 

Al enige tijd word ik van het kastje naar de muur gestuurd door medewerkers van de klantenservice. Ook heb ik contact opgenomen  met BKR zelf en zij geven aan dat de registratie enkel door jullie (KPN) kan worden aangepast. Zij gaven ook aan dat dit vaker voorkomt dus met het antwoord dat dit niet mogelijk is neem ik geen genoegen meer. Na eerder telefonisch contact met kon kreeg ik als antwoord een e-mail te sturen naar rb@kpn.nl. Dit e-mailadres blijkt niet meer te bestaan vandaar dat ik op deze manier hoop eindelijke geholpen te worden.


Naar mijns inziens staat er een BKR registratie dubbel in mijn dossier. Ik heb verschillende bijlagen waarmee ik dit kan bewijzen echter kan ik die hier niet toevoegen.

Allereerst reden van BKR-registratie. Deze is van mijn mobiele abonnement in 2017/2018. Ik liep op dat moment 12 maanden stage in New York en deze facturen kwamen naar mijn huisadres in Nederland. Ik gebruikte mijn Nederlandse bankrekening niet, tevens was ik in de veronderstelling dat mijn abonnement bevroren was. Helaas was dit dus niet het geval waar ik later terug in Nederland achter kwam. Ik heb nog contact opgenomen met KPN om navraag te doen over het feit dat ik dacht dat dat mijn abonnement bevroren was waarop ik een zeer afwijzend antwoord terug kreeg. Daar was op dat moment in ieder geval geen discussie meer over mogelijk.

 Ondertussen waren de rekeningen natuurlijk opgelopen. Zodra ik kennis had van deze rekeningen heb ik deze op tijd afbetaald. Al met al zonde. Na betaling kreeg ik wederom bericht van het incassobureau dat deze kosten nog open stonden. Ik heb direct contact opgenomen met het incassobureau dat al deze kosten al had afbetaald, dit kreeg ik later ook bevestigd middels een telefoontje. Wel in naar mijns inziens daardoor de BKR-registratie er nogmaals ingezet en ook nogmaals op afgehandeld gezet. 

Verder betaal ik al mijn facturen binnen het gestelde betalingstermijn.

Mijn vraag/verzoek is om deze beide BKR-registraties te verwijderen. Ik ben namelijk bezig met een hypotheek aanvraag voor het kopen van mijn eerste huis. 


Ik heb goede vaste baan en een zeer stabiele financiële status. Als bewijs van stabiele financiële basis kan ik een werkgeversverklaring opsturen. Deze heb ik ook gebruikt voor mijn hypotheek aanvraag. Dit zet wellicht extra zoden aan de dijk als reden om deze registratie te verwijderen.

Ik heb geen verdere BKR-registraties.
 

Alvast dank voor uw moeite. Mocht u meer informatie nodig hebben hoor ik dit graag.

 

Hallo @Relisa91,

Het juiste emailadres is rb@kpn.com, dus niet @kpn.nl. Je kan ook bellen met de afdeling collections op 0800-0402 bereikbaar op werkdagen.  Hier op het forum kunnen ze niet heel veel voor je betekenen, gezien het een registratie wegens te laat betalen betreft. 


Dank! Ik ga het nogmaals mailen. 


Hoi @Relisa91,  welkom. 

Een BKR dus en waarschijnlijk ook nog dubbel. Dan is het het beste om je bij dat e-mailadres wat Chrizziey stuurde te melden. Zij kunnen kijken of die dubbel staat. En of ze dat aan kunnen passen of te verwijderen. Volgens mij gaat dat niet zomaar om de het volgende:

Een achterstand blijft 5 jaar zichtbaar. Ook nadat je de achterstand hebt ingelopen. Loop je de achterstand niet in en eist de kredietaanbieder je lening op? Of spreek je een betalingsregeling af? Ook die situaties blijven 5 jaar zichtbaar. Ook als je situatie weer is opgelost. De kans op nieuwe problemen is namelijk groter bij iemand die eerder betalingsproblemen heeft gehad dan bij iemand die altijd netjes op tijd betaalt. Door betalingsachterstanden nog 5 jaar te laten zien, voorkomen we dat je (opnieuw) in de problemen te komen.

 

Hopelijk lukt het allemaal. 


Hallo Bart of Chrizziey,

Hoe werkt het wanneer ik mijn toestel volledig heb afgelost? Klopt het dat dit normaal 5 dagen duurt om dit aan te passen in de (positieve) bkr registratie? Ik heb namelijk op 13-11 mijn laatste betaling gedaan en dit is helaas nog niet te zien in mijn BKR omgeving als ik inlog.  Hoe gaat dit in zijn werk? Kan dit ook verwijderd worden? Of in ieder geval worden bijgewerkt 🙂?

 

Mijn dank ik groot! 


Als je het afbetaald hebt, dan wordt het na 30 dagen doorgegeven dat je hebt betaald. Na de 30 dagen is namelijk de storneringstermijn verstreken. 

Is het nog niet verwerkt kun je bellen met 0800-0402. Mijn collega kan je dan doorverbinden met de financiële afdeling. 
 


Ik heb ook al diverse keren afspraken gemaakt met KPN, maar ze bellen me niet terug. Dit terwijl ik alles (TV, internet, mob tel ) van hun heb. Je moet dan maar via de chat (robot). Ook dan krijg ik verkeerde berichten te lezen. Kwalijke zaak hoor KPN. Ook zouden ze ADSL bij mij thuis installeren. Speciaal snipperdag opgenomen. Komen ze niet. Moest zelf ook nog bellen waar ze bleven.

H.Bharos Tilburg

 


Ik denk dat ik met alles weer naar Tele2 ga. Daar hadden ze goede service.


Bij Tele2 zijn ze ook nog eens goedkoper met alles in een pakket. Dus KPN!!!!!


Ha @GBee, ik zie dat je in meerdere topics reageert, maar niet echt een vraag stelt. Als we je ergens mee van dienst kunnen zijn, maak dan gerust een eigen topic aan. Let ook even op de huisregels


Als je het afbetaald hebt, dan wordt het na 30 dagen doorgegeven dat je hebt betaald. Na de 30 dagen is namelijk de storneringstermijn verstreken. 

Storneren kan tot 8 weken na de incasso. Langer dan 8 weken maar korter dan 13 maanden moet je contact opnemen met de bank.

https://www.rabobank.nl/particulieren/service/betalen-en-opnemen/overboeking-incasso-terughalen-storneren