Skip to main content

Hoi

Recent overgestapt naar KPN mobiel. IK heb een Android telefoon, Samsung s23 met alle updates en ik ben geen digibeet.

Op dag nummerportering heeft visual voicemail na wat opstartproblemen met moeilijk installeren uiteindelijk gewerkt: ik kon berichten zien en afspelen en meldtekst wijzigen, top. Helaas kwam ik erachter dat meldingen van nieuwe berichten niet binnenkomen, ondanks machtigingen en batterijbesparingsinstellingen die goed (uit voor deze app) staan. Daarom app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd in overleg klantenservice. Alleen nu werkt visual voicemail helemaal niet meer: blijft hangen in ‘bezig met aanmelden, een moment geduld alstublieft’ en dan na lange tijd foutmelding met optie opnieuw proberen of contact  klantenservice opnemen,

Heb meerder malen app verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Alle instellingen staan goed en alle machtigingen zijn verleend. Ik heb ook in telefonisch voicemail menu code veranderd en weer terug gezet, voicemail doorschakelingen aan en weer uit gezet, meldingen aan en weer uit gezet en telefoon steeds herstart tussendoor. 

Medewerker die ik daarna belde van klantenservice, weer een met een iPhone helaas, raadde me aan de winkel te bezoeken. IK heb daar nu op korte termijn geen gelegenheid voor en vroeg me af of er iemand hier is met gouden tip. Bij voorbaat dank!

EDIT: helaas krijg ik ook geen sms meldingen als ik visual voicemail helemaal verwijderd heb. Dit ondanks instellingen nieuwe meldingen en gemiste oproep meldingen aan. Zou het kunnen dat er iets mis is met mijn voicemail, nog even los van het visual voicemail deel?

Hi @Danielthuis! Niet handig dat deze nu helemaal niet meer werkt dus ik denk met je mee. 

Super dat je dit allemaal al geprobeerd hebt, met name het herstarten. Je zegt Visual Voicemail helemaal uitgezet te hebben, heb je dat ook gedaan door naar 1233 te bellen en optie 4 te kiezen? Dan zet je Visual Voicemail uit. 
Verwijder daarna de app, herstart je toestel en installeer de app opnieuw. Doorloop het proces voor Visual Voicemail activeren opnieuw. Lukt het dan wel? 

Zo niet, dan raad ik ook echt een bezoek aan de KPN winkel aan. Zij kunnen samen met jou je toestel doornemen, op afstand lukt dat helaas niet. 
Hopelijk is de oplossing er dan wel snel. Laat je het weten? 

Hoi @Sanne van KPN 

Dank voor je reactie. Yes, heb ik allemaal gedaan. En ben ook naar KPN winkel gegaan. Daar kwamen ze er ook niet uit: zelfs bij VVM uitgeschakeld krijg ik geen notificatie berichten gemiste oproep of bericht voicemail via reguliere smsjes. Ditnondanks dat dit in menu meerder malen actief aan en uit en weer aangezet is. Zit hem dus echt in de notificatie (sms), niet alleen in visual voicemail notificatie. Daarbij lukt het opnieuw installeren van VVM dus helaas ook niet meer.

Lijkt iets in VM systeem zelf te zijn. Is ticket aangemaakt en wordt nu door technische collega's (hopelijk snel!) opgepakt. Zodra oplossing er is zal ik hier laten weten. 

Het werkt nu gelukkig! Ik heb kwam ergens anders op dit forum een topic tegen over iemand die niet in buitenland kon bellen na een overstap van andere provider naar KPN. Een reset van de mobiele netwerk instellingen in de telefoon zelf hielp daar. Er zou dan ergens nog iets van de oude providerinstellingen ondanks nieuwe simkaart actief of in geheugen kunnen staan denk ik. Ik kwam van Simyo naar KPN en misschien omdat Simyo onderdeel van KPN is lijkt het wel erg op elkaar de sms centrale of iets dergelijks maar gaat er achter de schermen in telefoon wel iets fout in herkennen verschil Simyo/KPN waardoor hij niets doorgeeft?

De oplossing een reset van de netwerkinstellingen in de instellingen van de telefoon zelf

Die reset heb ik nu zelf ook gedaan via “Instellingen” en dan naar “Algemeen beheer” Daarna “Resetten” en dan “Instellingen mobiel netwerk resetten”. Na een herstart kreeg ik ineens allemaal smsjes binnen van gemiste oproepen en alsnog een voicemailmelding. Ik kon daarna ook de visual voicemail app installeren.

Misschien is er tegelijkertijd door de technische dienst van KPN iets opengezet/aangepast waardoor het lijkt alsof ik dit zelf met deze handeling voor elkaar heb gekregen :-)  Ik deel bovenstaande in elk geval mocht er in de toekomst iemand anders tegenaan lopen na een overstap van andere provider met een Android telefoon.

Heel fijn dat het gelukt is en bedankt voor het delen van de oplossing! Altijd handig voor toekomstige meelezers. 🙂

Reageer