Skip to main content
Antwoord

Voicemail app werkt sinds anderhalve week niet meer

• November 4, 2025
  • 5 reacties
  • 87 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds anderhalve week werkt de Voicemail app op mijn Samsung S24 niet meer. Maak hier al jarenlang met grote tevredenheid gebruik van maar ineens werkt het niet meer. Al opnieuw geinstalleerd (en dus mijn bewaarde berichten kwijt ) maar helaas.

Melding: we kunnen je berichten niet ophalen. Probeer het later nog een keer.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@BobTeun, er was inderdaad een storing met de Visual VoiceMail. Die is nu opgelost, werkt het voor jou nu weer?

Het klopt dat de Visual VoiceMail app voor Android per 1 januari stopt, zoals opnamens weg al noemt. Voor iOS zit het door Apple ingebakken in hun Telefoon app en dat blijft werken.

Voor Android gebruikers vervalt de app dan, maar de voicemail zelf blijft gewoon bestaan. Je kunt de voicemail beheren en beluisteren via '1233'. Meer daarover: Voicemail instellen en beluisteren

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Ik kreeg de melding dat de APP per 2026 gaat verdwijnen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Ik lees het net ook. Erg jammer. Altijd goed mee kunnen werken

Klinkt mij erg in de oren als terug naar de vorige eeuw maar zal aan mij liggen. Ik lees in de uitleg dat voicemail steeds minder gebruikt wordt maar dat moet ik dan toch de 25-40 voicemailgebruikers per week die ik afluister eens gaan vertellen.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 6, 2025

Hoi ​@BobTeun, er was inderdaad een storing met de Visual VoiceMail. Die is nu opgelost, werkt het voor jou nu weer?

Het klopt dat de Visual VoiceMail app voor Android per 1 januari stopt, zoals opnamens weg al noemt. Voor iOS zit het door Apple ingebakken in hun Telefoon app en dat blijft werken.

Voor Android gebruikers vervalt de app dan, maar de voicemail zelf blijft gewoon bestaan. Je kunt de voicemail beheren en beluisteren via '1233'. Meer daarover: Voicemail instellen en beluisteren

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 6, 2025

Ik vind het ook erg jammer. De app werkt niet meer. Wanneer ik hem verwijder, de dienst aan en uit zet en weer installeer doet haalt ie 1 of 2 berichten op en dan stopt ie er weer mee.  Voor mijn was het de meest belangrijke functie van KNP. Het voicemailmenu van KPN is zo ouderwets dat het praktisch niet bruikbaar is. Toch vreemd dat het wel kan voor Iphone. 

Jasper van KPN
Moderator

Werkt het bij jou nog steeds niet ​@FTTZ? Ook niet als je jouw toestel een keer opnieuw opstart?

Toch vreemd dat het wel kan voor Iphone. 

Dat komt omdat Apple dat zelf in hun systeem heeft ingebouwd, en Google dat niet heeft gedaan voor Android.