Skip to main content

Goedendag 

Ik heb op mijn factuur ( nov 2023) kosten staan voor sms over de gehele maand maar deze viel op 20x in 4 minuten naar buitenland echter heb ik niets verstuurd geen nieuwe telefoon geïnstalleerd of iets dergelijk sterker nog lag om die tijd in bed ,het is verstuurd naar 0044735999940x laatste nummer wisselt van 0 naar 9

Telefoon is een iPhone 14 

Al div meldingen gezien echter geen oplossing of reden hier voor 

Wie weet er meer van ?

 

Hoi @lucasbouw, welkom hier. 

Ik herken het nummer als een nummer van Apple. Die laat de sms’jes sturen bij bijvoorbeeld activatie van facetime of imessage. Zie ook dit topic over de sms’jes naar Apple. 
Ik kan daar helaas niets in betekenen. :(


Goedendag 

Raar verhaal Bart heb de kpn fraude afdeling gesproken die weten van niets en daarbij als het te maken met de activatie voor iMessage Ok maar 22 keer in 3 minuten?  En over de gehele maand worden random sms verstuurd terwijl de telefoon niet gebruikt is ( ligt op de kast ) En als het met de activatie te maken zou hebben moet mijn vrouw dit ook hebben als er een update is doe ik beide toestellen achter elkaar zei heeft dit dus niet en we hebben beide dezelfde abonnementen en daar kan ik niet met je in mee gaan 

als je het nummer belt is het een afgesloten nummer dit zei de heer van de fraude afdeling krijg advies een nieuwe simkaart deze komt van de week

 


Net contact gehad met Apple gehad dit is zijn antwoord 

Apple kan er dus ook niets mee 

Dus als iemand nog ideeën heeft ?


Via ‘google’ onderstaande discussie gezien, met dezelfde strekking. Simyo is een dochter van KPN, dezelfde servers??

https://forum.simyo.nl/bellen-sms-en-netwerk-en-nummerbehoud-85/onverklaarbare-sms-kosten-verenigd-koninkrijk-wat-kan-ik-doen-46854 


Via ‘google’ onderstaande discussie gezien, met dezelfde strekking. Simyo is een dochter van KPN, dezelfde servers??

https://forum.simyo.nl/bellen-sms-en-netwerk-en-nummerbehoud-85/onverklaarbare-sms-kosten-verenigd-koninkrijk-wat-kan-ik-doen-46854 

Mmhhh wie speelt er hier verstoppertje 

Bart_Z heb jij hier nog commentaar bij ?


Ik kan hier zo niets mee. Je kan nog eens bellen met 0800-0402. Mijn collega kan dan meekijken. 


Ik kan hier zo niets mee. Je kan nog eens bellen met 0800-0402. Mijn collega kan dan meekijken. 

Goedendag Bart

Ik heb reeds contact gehad met Apple deze hebben de telefoon gecontroleerd en er zit NIETS in de telefoon wat dit zou verklaren Ook de gebruikte nummers worden niet gebruikt voor activatie bv iMessage dit wordt voor 99% via internet gedaan 

Dus weer terug naar kpn die hebben meegekeken zien wat ik bedoel maar die weten er eigenlijk geen oplossing voor nu is het versturen van sms geblokkeerd en kunnen we kijken of het stopt dit is wederom doorgegeven aan de fraude afdeling dus we gaan het zien