Skip to main content
Beantwoord

VoLTE en bellen via Wifi werken niet goed op Samsung Galaxy A15

• June 6, 2025
  • 7 reacties
  • 80 keer bekeken

Hallo KPN,
Ik gebruik de Samsung Galaxy A15 en zie dat VoLTE en Wi-Fi Bellen niet goed werken, ondanks dat de instellingen aanwezig zijn.
Willen jullie overwegen dit toestel officieel te ondersteunen? Dit zou het bellen en internetten tegelijk mogelijk maken.
Alvast bedankt!

Beste antwoord door PeterG

Heb je 2 simkaarten erin? Ik zie bij de ene functie '’zakelijk'’ en bij de andere privé.

Hmm, 'k wist niet dat de A15 5G ondersteunt. Maar dat zou je voor internet gewoon aan moeten kunnen laten. Bellen gaat, nog, via 4G. 

Herstart het toestel eens. (Dat is niet hetzelfde als uit- en aanzetten overigens)

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 6, 2025

Dit moet zonder meer werken. Een vriend van me heeft dat toestel ook. Bellen via 4G (VoLTE) en bellen via wifi werken bij hem. 

Je hebt 'm onder mobiele netwerken wel op netwerk 2G/3G/4G staan?

En op diezelfde plek ook Bellen via 4G aan?

Als Bellen via 4G aan staat kun je bij de snelkoppelingen Bellen via wifi ook aanzetten. 

Daarna, of nu indien al ingesteld, toestel herstarten!

Samsung ondersteunt alle toestellen hiermee op het kpn netwerk. Mijn Samsung uit 2020 werkt al met VoLTE en VoWifi. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 6, 2025

Ik heb bellen via 4G aanstaan.

Ik heb mobiel netwerken op 5g/4g/3g/2g staan. Moet ik die switchen naar 4g/3g/2g?

Zie printscreen hieronder:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 6, 2025

Heb je 2 simkaarten erin? Ik zie bij de ene functie '’zakelijk'’ en bij de andere privé.

Hmm, 'k wist niet dat de A15 5G ondersteunt. Maar dat zou je voor internet gewoon aan moeten kunnen laten. Bellen gaat, nog, via 4G. 

Herstart het toestel eens. (Dat is niet hetzelfde als uit- en aanzetten overigens)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Ewiltink, welkom bij onze community. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Peter, waarvoor dank. 

Is het gelukt met de tip van Peter? En zo niet klopt het inderdaad dat je 2 nummers hebt ingesteld op je toestel? Zijn deze nummers van KPN? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 17, 2025

Het is gelukt denk ik. Ik had de mobiele gegevens via de andere simkaart (prive) lopen en de optie 4g zakelijk via zakelijk. Ik heb dit omgezet en met de eerste telefoontjes gaat het goed. Bedankt voor de tips!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 17, 2025

Roaming kun je rustig uitzetten als je in NL bent ​@Ewiltink , heeft in NL (nog) geen meerwaarde.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 19, 2025

Het is gelukt denk ik. Ik had de mobiele gegevens via de andere simkaart (prive) lopen en de optie 4g zakelijk via zakelijk. Ik heb dit omgezet en met de eerste telefoontjes gaat het goed. Bedankt voor de tips!

Top, fijn om te lezen dat het weer goed werkt!