Skip to main content

Hoi KPN,

 

Ik kan sinds het uitschakelen van 3G netwerk niet meer tegelijk bellen en 4G/5G internetten. Dit komt door het nieuwe VoLTE wat, zoals ik wel vaker lees, nog niet goed aan staat op de sim-kaart of niet werkt met de telefoon provider. Ik heb 2 vragen:

 

  1. Kan iemand kijken op mijn sim-kaart of het bij mij goed aan staat?
  2. Kunnen jullie met Asus in overleg gaan om te zorgen dat zij de instellingen ook goed kunnen gaan zetten zodat ik gebruik kan maken van mijn Asus telefoon met jullie als provider?

Alvast bedankt,

 

Erik van Lennep

Telefoon: Asus Zenfone 8

Hoi @eriklennep, welkom op ons forum! Dat is niet handig inderdaad.
Ik zie dat je profiel al ingevuld hebt dus ik heb meteen even meegekeken.

  1. VoLTE staat op je abonnement goed ingeschakeld dus als je nu een toestel gebruikt die het ook ondersteunt zou het moeten werken.
  2. Wij blokkeren VoLTE niet voor de fabrikanten en zijn hierover ook wel met ze in gesprek. Inhoudelijk kan ik daar helaas niet veel meer over kwijt.

Heb je hierover ook al eens contact gehad met de klantenservice van Asus zelf?


Hi @Thomas , 

Ik heb inderdaad ook contact gezocht met Asus. Dit is wat zij hadden te zeggen:

```

Hi @eriklennep

Thank you so much for reaching out.

Currently VoLTE and VoWIFI is not available for KPN. I will let our team know about your request.

Thank you!
```

Dit is dus niet iets wat jullie aan kunnen vragen bij Asus?


Helaas :( 


Ter referentie:

Het heeft even geduurd, maar in de laatste toestelversie (33.0210.0210.269 van 5 maart 2023) lijkt VoLTE (en VoWifi) op het KPN netwerk ondersteund te worden. Ik heb na de update i.i.g. een nieuw icoon in het scherm, tijdens bellen blijft 5G in beeld (i.p.v. terugval naar dataloze 2G) en komt er inderdaad data binnen.