Skip to main content

Ook volte werkt voor mij niet in kpn, zelfs niet op een Poolse of Nederlandse operator

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @trot001 

Welk merk en type mobiel heb je?

Heb je wel internet via 4G op je mobiel en kan je in de instellingen VoLTE (bellen via 4G) wel aanzetten of ontbreekt die optie?

Huawei p40 pro 5g of huawei p30lite is ingeschakeld volte in de instellingen, maar het werkt niet op het Nederlandse kpn of het Poolse nummer dat verbinding maakt met KPN

Hoe weet/merk je dat het niet werkt, ik heb een P Smart (met een Vodafone prepaid er in) die het ook ondersteunt maar die geeft niet aan dat VoLTE gebruikt wordt, op de mobiel waarmee ik dat toestel bel zie ik wel dat er via VoLTE gebeld wordt.

Je zou je Poolse nummer via het Vodafone netwerk kunnen aanmelden om te zien of je het dan wel werkt en je ook een indicatie ziet dat het werkt.

Ik heb het over KPN, onbekend werkt nog steeds niet of je hoeft het niet handmatig in te schakelen vanuit het KPN-systeem

Hoi @trot001 

Even voor de duidelijkheid in het verhaal.
Heb je een mobiel abonnement of prepaid aansluiting van een Poolse provider?
Met je Poolse aansluiting wil je dus gebruik maken van het KPN mobiele netwerk?

VoLTE (bellen via 4G) staat standaard aan op het mobiele netwerk van KPN, en zou dus gewoon moeten werken als je deze functie aan hebt staan in jouw Huawei P40 Pro 5G of Huawei P30 Lite.

Ook zou je binnen de netwerkinstellingen van jouw Huawei P40 Pro 5G, kunnen checken of deze ook actief staat op 5G, want je kunt ook bellen via het 5G netwerk, al dient jouw Poolse provider wel een 5G roaming-overeenkomst te hebben met KPN in Nederland.

Maar VoLTE (bellen via 4G) staat standaard aan op het mobiele netwerk van KPN.

Hoi @trot001, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Kom je er een beetje uit?

Waarom het einde zwakke pakketten heeft en de lte-link een bodem heeft

Waarom het einde zwakke pakketten heeft en de lte-link een bodem heeft

Geen idee 🤷🏻 waar je het nu over hebt @trot001 .
Zou je het wat duidelijker en helder willen verwoorden, zodat het ook voor ons duidelijk is waar je het nu precies over hebt.

Reageer