Skip to main content

Hoi mede forumleden,

Apple heeft sinds gisterenavond een nieuwe update uitgegeven voor de iPhone, het betreft iOS versie 17.6 die je nu kunt downloaden en installeren.

Het kan zijn, geen garantie uiteraard, dat daarmee het netwerkprobleem tussen de iPhones 11, 12 en SE kan worden opgelost.
Vaak zit er bij zo’n update ook nieuwe provider instellingen (aanbieder instellingen).

Benieuwd wat de ervaringen zijn.

Lees alles over deze update in dit artikel: iOS 17.6 en iPadOS 17.6 nu te downloaden: dit zit er in de updates (Bron: iCulture.nl)

Helaas heeft het bij niet geholpen. Zojuist de update uitgevoerd en na 1 minuut buiten zijn al weer last van problemen met 4G. Vliegtuigmodus aan- en uitzetten werkt dan wel weer voor een paar minuten.


Als je moedig ben, kan je 18.1 beta proberen

in 18.0B4 wordt volgende gefixed

CFNetwork
Resolved IssuesFixed: CFNetworkExecuteProxyAutoConfigurationScript and CFNetworkExecuteProxyAutoConfigurationURL have always returned a +1 retained CF type object, but the function declarations were not decorated with the CF_RETURNS_RETAINED attribute until iOS 18, macOS 15, tvOS 18, and visionOS 2.


Als je moedig ben, kan je 18.1 beta proberen

in 18.0B4 wordt volgende gefixed

CFNetwork
Resolved Issues
Fixed: CFNetworkExecuteProxyAutoConfigurationScript and CFNetworkExecuteProxyAutoConfigurationURL have always returned a +1 retained CF type object, but the function declarations were not decorated with the CF_RETURNS_RETAINED attribute until iOS 18, macOS 15, tvOS 18, and visionOS 2.

Ik wacht liever even op de technische dienst van KPN. Die mogen hier mee experimenteren en testen. Als dit inderdaad werkt zou het leuk zijn als ze ons informeren middels een SMS.


Jammer om te horen @Matthew83 !!
Ik had eerlijk gezegd een beetje de hoop, dat deze nieuwe update zou zorgdragen voor een verbetering voor alle mede klanten, in het bezit van een iPhone uit de series 11, 12 en SE.

Het is daarmee eveneens duidelijk, dat Apple dit probleem bij KPN niet heeft meegenomen in deze update, en dat zou echt een gemiste kans zijn.

 


Als je moedig ben, kan je 18.1 beta proberen

in 18.0B4 wordt volgende gefixed

CFNetwork
Resolved IssuesFixed: CFNetworkExecuteProxyAutoConfigurationScript and CFNetworkExecuteProxyAutoConfigurationURL have always returned a +1 retained CF type object, but the function declarations were not decorated with the CF_RETURNS_RETAINED attribute until iOS 18, macOS 15, tvOS 18, and visionOS 2.

 

Interessant @TDN 

Maar of het nu verstandig is om een BETA versie nu al te installeren, ik denk zelf van niet.
Maar wat je zegt, voor de personen die deze stap durven te zetten, zouden het kunnen uittesten.


Jammer om te horen @Matthew83 !!
Ik had eerlijk gezegd een beetje de hoop, dat deze nieuwe update zou zorgdragen voor een verbetering voor alle mede klanten, in het bezit van een iPhone uit de series 11, 12 en SE.

Het is daarmee eveneens duidelijk, dat Apple dit probleem bij KPN niet heeft meegenomen in deze update, en dat zou echt een gemiste kans zijn.

 

Of het duidt echt op een hardwaredefect. Iets wat zo nu en dan op dit forum wordt besproken als mogelijk probleem na een grondige analyse bij een Apple Store. 


Of het duidt echt op een hardwaredefect. Iets wat zo nu en dan op dit forum wordt besproken als mogelijk probleem na een grondige analyse bij een Apple Store. 

 

We kunnen inderdaad een hardware issue niet uitsluiten, daarin ben ik het zeker met je eens.
Ook omdat er steeds meer mede klanten langs een Apple Store zijn geweest, waarbij dit na een grondige analyse naar voren kwam.

En als dit zo zou zijn, blijf ik het erg vreemd aan raar vinden.
Maar zoals je ziet is alles schijnbaar mogelijk op technisch gebied.


Reageer