Skip to main content

Op de veerboot kreeg ik al snel een bericht dat mijn account was geblokkeerd en dat er € 60,50 in rekening zou worden gebracht. Voor Engeland was geen extra bundel nodig volgens de info van KPN.

Hoe kan dat ? 

Hallo @Hans Jochems op zee ben je op internationale wateren en maak je verbinding via de boot met een satellietverbinding, dat veroorzaakt de hoge kosten als je voortijds geen maatregelen neemt of informeert bij de veerdienst naar wifi- en internetmogelijkheden op de boot om de kosten te beperken.

Heeft dus niets met het VK te maken.

 


Het blijft vreemd dat je zomaar op dat netwerk kan verbinden. Bij bv RET, EBS en AH moet je er aktief voor kiezen om verbinding te maken met hun gratis netwerk. Ik snap echt niet dat ze dat niet op die schepen doen.


@Dutchie61 bij de AH, etc gaat het om een WIFI netwerk. Op de boot is het een maritiem netwerk. 2 verschillende dingen. 


Je logt waarschijnlijk via wifi in op zo’n schip


Je logt waarschijnlijk via wifi in op zo’n schip

Nee op zo’n schip heb je in feite een opzichzelfstaande provider. Je telefoon verbind automatisch met een provider als er geen kpn bereik is en kpn een roamingovereenkomst heeft afgesloten met die betreffende provider.
 

Overigens wordt je op die Ferry’s daar voldoende gewaarschuwd daarvoor (begint al als je je auto uitstapt en naar boven wilt lopen). In ieder geval wel op Calais-Dover en Duinkerke-Dover.


@Ferry1984 Heel handig als je Ferry heet bij zo’n vraag :-)


@Ferry1984 Heel handig als je Ferry heet bij zo’n vraag :-)

Ik praat graag over mezelf😁