Skip to main content

Ik ben in China en heb de bundel “voordeel 2000 aan’ naar 1266 gezonden, deze is geactiveerd zegt de reactie. Echter krijg ik geen mobiel internet, roaming staat aan, ik heb vanalles aangezet en uitgezet maar krijg het niet aan de praat. Graag advies KN anders zonde van het geld, verder is alles in China via een mobiel geregeld dus ben nu redelijk gehandicapt. Dank voor de reactie!

Hallo @ReinoudLavrijsen 

Heb je ook geprobeerd om handmatig een ander netwerk te kiezen, zie ook dit kennisbank artikel met deze en meer tips:

Hoi GeSp,

yes, heb geprobeerd de apn te veranderen naar portalmmm.nl en de gewone internet. verschillende providers handmatig ingesteld etc. Maar er verandert niks helaas, geen mobiel internet.

Andere tips trucs etc? 

Dank alvast, 

Reinoud

Hoi @ReinoudLavrijsen 

Je zou een lokaal data simkaartje kunnen kopen, dan kan je i.i.g. internet gebruiken via je mobiel.

Verder zou ik het helaas ook niet weten.

Als je een bundel helemaal niet gebruikt hebt kan je na afloop de kosten terugvragen via de klantenservice 0800-0402.
Scheelt dan weer in de (extra) kosten van een lokale simkaart.

Hi @ReinoudLavrijsen,

Ik denk dat het misgaat bij wélke bundel je aan hebt gevraagd, in China is de ‘voordeel 2000’ bundel niet beschikbaar namelijk. Of heb je een foutje gemaakt in je uitleg hier en wél de juiste ‘super voordeel 2000’ bundel besteld?

Op onze website zie je in het overzicht met kosten en bundels per land van bestemming het volgende:

Beste Maja,

dank voor je reactie, jullie sms toen ik aankwam in China was de volgende:

”Beste klant, u bevindt zich in China. Met de Super Voordeellanden buiten EU bundel 2000 krijgt u 2000 MB, minuten of sms'jes voor EUR 29,99. Sms VOORDEEL 2000 AAN naar 1266. Deze bundel is 31 dagen geldig. Zet wel in uw toestel (data)roaming aan. De tarieven in China: bellen 1,00 /min, gebeld worden 0,50 /min, sms sturen 30 cent en mobiel internet 2,50 per MB. Reis je met het vliegtuig, cruiseschip of de veerboot? Op zee of in de lucht geldt een satelliet tarief. Bellen kost 4,25 /min, gebeld worden kost 1,75 /min. Een sms versturen kost 75 cent, een sms”

Dus als je zegt dat ik de verkeerde bundel heb aangevraagd dan zou ik dat terug willen leggen bij jullie. Kun je bevestigen? Ik heb gisteren ongeveer een half uur gebeld met jullie helpdesk hierover en dit werd niet als mogelijkheid genoemd, graag reactie. 

Dank,

Reinoud

Beste Maja,

ik heb net geprobeerd of ‘super voordeel 2000 aan’ werkt in China maar ik krijg van jullie terug: 

“Beste klant, Super Voordeellanden buiten de EU 100 is helaas niet mogelijk bij uw abonnement. Ga voor meer informatie naar kpn.com/extraopties. Groet, KPN”

Dus er gaat hier duidelijk iets mis bij jullie informatie voorziening.

ik hoor het graag.

Gr,

Reinoud

Nou zeg, dit is inderdaad wel erg verwarrend @ReinoudLavrijsen, alleen al in de sms die je hebt ontvangen wordt gesproken over 2 verschillende bundels; Met de Super Voordeellanden buiten EU bundel 2000 krijgt u 2000 MB, minuten of sms'jes voor EUR 29,99. Sms VOORDEEL 2000 AAN naar 1266. 

En vervolgens gaat het met beide niet goed 😕 Wat op onze website staat, hoort correct te zijn maar hier gaat hoe dan ook iets mis. Ik ga hier intern even achteraan en hoop dat ik je snel meer duidelijkheid kan geven!

Ik heb precies hetzelfde en nu al voor de tweede keer. De eerste twee keer aangezet zonder enig probleem. De derde keer werkte het niet en dan via mijn vrouw in Nederland geregeld dat het wel werkte - nu is die bundel op en probeer ik het weer en wederom ellende… Ik wordt hier niet goed van! Ik heb internet en whatsapp nodig voor mijn werk. Op de normale WIFI werkt whatsapp niet, dus wat gaat er mis? Bij voorbaar dank!

Hi @Pascal70, gaat het bij jou ook om China? En zo ja, welke bundel heeft dan wél gewerkt? Voordeel of Super Voordeel? 

Lukt het nu wel weer om een bundel aan te vragen @ReinoudLavrijsen? Er bleek een storing te zijn met het activeren van bundels en die zou inmiddels verholpen moeten zijn, en ik hoor graag van je of je de 'voordeel’ bundel nu weer aan kunt zetten!

Tja nu ben ik alweer twee weken thuis. Dank KPN, iets met mosterd en maaltijd.

Ah, dan heeft het nog weinig nut om dit te proberen inderdaad 😕

Ik wil je nog wel even meegeven, dat je een volledig ongebruikte bundel gewoon vergoed kunt krijgen. Mocht je dus betaald hebben voor 1 of wellicht meerdere bundel waar je vervolgens helemaal geen gebruik van hebt kunnen maken, dan kan het aanschafbedrag via de klantenservice weer vergoed worden. Via onze digitale assistent kun je gemakkelijk een belafspraak maken. Of dat nu zo snel mogelijk is of op een later moment dat jou het beste uitkomt, het kan allebei. De collega die je aan de lijn krijgt, heeft jouw informatie al paraat en kan je hier snel mee verder helpen!

Reageer