Skip to main content
Vraag

Voordeelbundel Buiten de EU werkt niet in Thailand

• February 5, 2026
  • 10 reacties
  • 161 keer bekeken

Ik ben op reis en heb daarom voor Thailand een Buiten EU - Voordeellanden buiten EU bundel 100 afgenomen. In mijn app staat dat er nog 100 MB/min/sms beschikbaar zijn. Ik ben tijdens mijn verblijf in Thailand echter een aantal keer gebeld (inkomend gesprek in het buitenland) en ook heb ik zelf iemand moeten bellen (uitgaand gesprek vanuit het buitenland). Die kosten worden nu als ‘Extra kosten’ buiten mijn bundel getoond, ondanks dat ik de bundel specifiek voor Thailand heb afgesloten. Deze telefoontjes hebben plaatsgevonden tijdens de looptijd van mijn voordeelbundel. Iets klopt er dus niet.

10 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2026

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 5, 2026

Hallo ​@LennertC 

Ik ben bang dat je de verkeerde bundel hebt gekocht. Thailand heeft al geruime tijd eigen bundels.  Pas op: dit zijn alleen data bundels. Bel/sms bundels zijn er niet meer.

Extra Bundel aanzetten

Goed om te weten: in sommige landen zijn alleen Extra Bundels voor mobiel internet beschikbaar. Gebruik dan WhatsApp om te bellen en berichten te versturen.

10000 MB    sms THAILAND 10 AAN naar 1266

€ 9,99

30000 MB    sms THAILAND 30 AAN naar 1266

€ 19,99

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2026

Hoi ​@RBxx 
Als ik in mijn KPN app klik op ‘Wil je een bundel kopen’ en ik vul dan Thailand in, dan is dit letterlijk de bundel die wordt getoond. Ik zie dat het afwijkt van wat er op kpn.nl staat, maar uiteindelijk moet ik de bundel in de app aanschaffen. Bovendien zouden ze het onmogelijk moeten maken om bundels te bestellen die niet langer bestaan? Het is ze wel gelukt om al 9,99 euro op de factuur erbij te zetten en af te schrijven voor deze bundel. Zie onderstaand screenshot welke opties ik krijg als ik via mijn KPN app een buitenland bundel voor thailand wil aanschaffen. De fout ligt overduidelijk bij KPN dus

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 5, 2026

Heb je wel de MijnKPN app geüpdate naar de laatste versie? Ik zie de volgende opties in de app.

De bundel die jij gekozen hebt, bestaat nog wel voor wat andere (kleine) landen maar geldt niet meer voor Thailand. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2026

hoi ​@RBxx  de app is geupdatet. We stellen dus vast dat, afhankelijk van je klantnummer en/of abonnement (of andere, voor mij onbekende redenen), je verschillende opties krijgt aangeboden in de KPN app.

Als consument:

• Ik bestel een bundel in de KPN app. Er staat overduidelijk bij dat ik een bundel aanschaf die geldig is in Thailand.
  • Ik krijg een SMS bevestiging van KPN dat de genoemde bundel is geleverd.
  • Ik zie de bundel op de maandelijkse factuur staan.
  • In de KPN app wordt de bundel als actief getoond met een verbruiksmeter en looptijd erbij.

We hoeven denk ik geen discussie te voeren over het feit dat ik als consument erop had mogen vertrouwen dat ik 100 belminuten had in Thailand. Stel je voor dat ik de volle 100 minuten had gebruikt. Hoe kan ik zorgen dat KPN dit gaat crediteren? Ik kan ze immers niet bellen (blijkbaar heb ik een niet-bestaande bundel) en via de AI-bot kom ik natuurlijk ook nergens.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 5, 2026

Hoi ​@LennertC , dat is inderdaad vreemd. Je zou kunnen proberen om de MijnKPN app te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. Je zou ook eerst kunnen proberen om de cache/ opgeslagen informatie van de app te schonen. Anders weet ik het ook niet meer.

Wat beteft de verkeerde bundel: als die ongebruikt de geldigheidsperiode (31 dagen) eindigt, kan je terug in Nederland klantenservice (0800-0402) bellen. Dan krijg je die bundel gecrediteerd.

Tot slot: de huidige bundels gelden niet voor bellen/sms, dat probleem blijft.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hi ​@LennertC, welkom! Wat gek dat je dit ziet! Wij kunnen het niet meteen reproduceren en heb wat meer informatie nodig om dit goed uit te kunnen zoeken. Kan je aangeven:

• welke telefoon je gebruikt (merk/type)?
  • welke iOS/Android versie erop draait?
  • welke versie van de MijnKPN app gebruik je? 
    • Dit zie je door in je MijnKPN app rechtsboven naar je profiel te gaan en dan naar ‘instellingen’.  Onderin zie je dan het nummer (v6.36.4 bij mij, bijvoorbeeld)

Verder klopt het helemaal wat RBxx zegt: neem gerust even contact met ons op (of maak een Belafspraak) als je er weer bent. De collega's van de telefonische klantenservice kijken graag met je mee. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 8, 2026

Hi ​@Marcia van KPN  dank voor je bericht. Ik heb de app helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu heb ik een andere versie lijkt het. Een versie waar ik bij Thailand andere bundels krijg te zien dan voorheen. Nu is het zo dat ik pas over een maand of drie weer terug in Nederland ben. Kan ik wachten tot dan om de niet gebruikte bundel te laten crediteren? Dit duurt dus nog wel even.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 8, 2026

Hoe KPN ook probeert, de prijzen competitief te houden, kan hij nooit tegen regionale aanbieder (betere prijzen, snellere verbinding, geen geo-blokkering)

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hi ​@Marcia van KPN  dank voor je bericht. Ik heb de app helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu heb ik een andere versie lijkt het. Een versie waar ik bij Thailand andere bundels krijg te zien dan voorheen. Nu is het zo dat ik pas over een maand of drie weer terug in Nederland ben. Kan ik wachten tot dan om de niet gebruikte bundel te laten crediteren? Dit duurt dus nog wel even.

Zeker, dat is geen probleem! 

Hoe KPN ook probeert, de prijzen competitief te houden, kan hij nooit tegen regionale aanbieder (betere prijzen, snellere verbinding, geen geo-blokkering)

Het is nooit verkeerd om hier ook naar te kijken.