Skip to main content

voorheen hadden wij Ziggo  en WiFi Call werkte prima op mijn iPhone XS Max en op de iPhone 8 van mijn man 

Sinds wij Glasvezel hebben van Trined kunnen wij niet meer bellen via WiFi. Alles op de telefoon staat aan wat er aan moet staan.

Volgens Trined, provider van het glasvezelnetwerk, staat alles open voor WiFiCall, en zou het moeten werken. 

Ik zie op het forum dat dit probleem vaker is opgelost. Kan iemand helpen? Bij voorbaat dank!

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Wij hebben dit probleem met bellen via WiFi van Trined.  Voorheen bij ziggo geen problee

  1.  Is hier ook wellicht deze oplossing voor?

Admin: bericht afgesplitst en samengevoegd met je eigen topic.


Yvonne,

min de eerste plaats moet trined zorgen dat je de KPN server kunt bereiken.

vervolgens moet KPN trined opnemen in de database voor Voice over IP oftewel WiFiCall. Dat bereik je door de klantenservice te bellen en vol te houden.

Succes!


Hallo @Yvonne75 , moet je dan niet bij Trined zijn voor je vraag, dit is KPN, de provider?

 

 


Klopt maar ik heb ook elders op het forum gelezen in een andere topic dat KPN ergens trined  aan toe moet voegen. Dat ging ook om een glasvezelaansluiting dus vandaar mijn vraagstelling hier.


Hallo @Yvonne75 , dat moet Trined dan bij KPN Wholesale regelen voor jou.

KPN, de provider, waar je nu bent,  kan niets voor jou betekenen.

 


Hallo @Yvonne75 Welkom hier en dank voor je vraag. Jan heeft inderdaad gelijk. Je zult je echt bij Trined moeten melden. Als medewerker van de provider KPN kan ik je hier niet mee helpen. 


Ik heb precies hetzelfde probleem en wordt constant van TriNed naar kpn en andersom gestuurd en nog steeds niet opgelost.

Ik denk dat kon en TriNed direct met elkaar moeten schakelen want dit schiet niet op!


Hallo @Yvonne75 en @dkbuisman, ik kom hier nog even weer op terug. We hebben hier nog even verder naar gekeken en we kunnen hier aan onze kant toch wel iets aan doen. Daarvoor hebben we dan het ip-adres nodig van je vaste verbinding. 

Voor jou, dkbuisman, zie ik (omdat we je gegevens al hadden) dat het opgelost zou moeten zijn. Klopt dit ook?

Yvonne, is het bij jou nu dan ook opgelost? Zo niet, wil je eens gaan naar watismijnip.nl. Bovenaan het scherm komt dan je IP-adres te staan. Dit is een adres met alleen maar cijfers of een adres met cijfers en letters. Ik heb het adres met alleen maar cijfers nodig, het begint waarschijnlijk met 178. Zou je dat adres vervolgens in je forumprofiel willen vermelden? Dit mag in het vak ‘persoonlijke opmerking’. Reageer hier dan even weer als je dit gedaan hebt.

 


Dag Erik,

het werkt bij ons!! Echt super veel dank voor de service! 
gr Diederik


Bij ons is het nog niet opgelostIk heb mijn ip adres gezet bij persoonlijke opmerking


Dank je, @Yvonne75, echter is dat een IPv6 adres en hebben wij het IPv4 adres nodig. Deze kun je achterhalen door te gaan naar ipv6-test.com. Die laat je dan in het blokje linksboven zien wat je IPv4 adres is. Als je zou willen reageren als je die in je profiel hebt gezet, dan regel ik de rest :)


Ik heb het gevonden en in mijn profiel gezet


Top, dank je, @Yvonne75. Ik heb het doorgegeven aan de afdeling die dit gaat herstellen. Ik laat je nog even weten wanneer dit is gebeurd. 


Ik kom net thuis en ik zie dat WiFi call weer werkt dus voor mij is het probleem opgelost.  Top gedaan kpn


Ah, goed om te horen! Ik heb hiervan nu inmiddels ook bevestiging gekregen vanuit de afdeling.


Goede dag,

 

Wij hebben sinds een maand ook glasvezel via Trined en nu werkt vocall ook niet meer.

Al contact met Trined gehad en alle instellingen in de Fritzbox staan nu goed, maar géén vocall beschikbaar. Wij zitten precies tussen twee zendmasten en hebben op de benedenverdieping vaak geen verbinding. En loop daardoor regelmatig klanten mis.

Ook met klantenservice van KPN gebeld, maar die snapten hier helemaal niets van hoe ze dit zouden moeten instellen…

 

Kunnen jullie ook voor mij proberen het vocall goed in te stellen voor mijn beide simkaarten? Ik gebruik een dual-sim telefoon. Ik heb de gegevens in het profiel ingevuld.

 

Hoor graag van jullie.

Mvg.

 


Heb het doorgezet, @Ingmar_ . Ik verwacht dat het ergens deze week doorgevoerd is, en dat VoWifi dan goed werkt.