Skip to main content

De vraag is, of ik bij de KPN-winkel terecht kan met het volgende.

 

Momenteel in gebruik met mobiele abonnementen van KPN: een iPhone 7 plus en een iPhone 12 Pro Max. Met de nodige moeite heb ik destijds de e-sim van laatstgenoemd model kunnen activeren.

 

Ik heb het voornemen om een iPhone 15 Pro Max aan te schaffen, en dit betekent, dat mijn vrouw de beschikking krijgt over de iPhone 12 Pro Max. Consequentie: Verschuiving van telefoonnummers, die nu beide de beschikking hebben over de mogelijkheid van e-sim. De vraag is, of de desbetreffende transitie door een medewerker van een KPN-winkel ter plekke kan worden uitgevoerd.

 

Reeds lang staat bij Mijn KPN in relatie tot mijn iPhone 12 Pro Max vermeld, dat dit abonnement kan worden verlengd. In mijn beleving zou verlenging een voordeliger aanbod impliceren, maar niets blijkt minder waar. Recentelijk vastgesteld: Het maandbedrag is weliswaar € 1,19 lager, maar daarvoor ontvang ik 3 MB internetbundel (in plaats van de 4 MB van het huidige abonnement) en € 5,00 voor een extra dienst als Spotify (momenteel gratis Spotify premium). Kan een medewerker van een KPN-winkel hieromtrent opheldering verschaffen en tevens kunnen voorrekenen of de voorgenomen aanschaf van een iPhone 15 Pro Max wellicht meer voordeel oplevert?

Lastig maar niet onmogelijk met e-sim. Heb je per toestel meerdere nummers anders is een fysieke sim toch veel handiger. Uit het ene toestel en in het andere….

Recentelijk vastgesteld: Het maandbedrag is weliswaar € 1,19 lager, maar daarvoor ontvang ik 3 MB internetbundel (in plaats van de 4 MB van het huidige abonnement) en € 5,00 voor een extra dienst als Spotify (momenteel gratis Spotify premium).

Ik denk toch dat de bundels GB zijn anders is het wel errug weinig met MB.

Momenteel is Spotify ook niet gratis. Bij oudere abonnement was dat inbegrepen. KPN mag het niet meer gratis (nouja, eigenlijk met korting) aanbieden. Dus zit het in je huidige abonnement ook al voor de huidige standaardprijs verwerkt. Dat is dan Spotify Premium.

De oude(re) abonnementen waren, zeker ook ten opzichte van de inhoud, behoorlijk duurder dan de huidige. Dat kleine verschil van 1,19 kan ik me bijna niet voorstellen. Maarja, we weten je oude abonnement niet.

of de voorgenomen aanschaf van een iPhone 15 Pro Max wellicht meer voordeel oplevert?

Telefoon afbetaling en het abonnement zijn twee afzonderlijke zaken….

Als je 'm op afbetaling neemt zal het tot hogere maandlasten wat dat betreft leiden.

Je vrouw gaat van de iPhone 7+, dus met fysieke sim, naar jouw oude iPhone 12, die e-sim heeft. Lijkt mij in ieder geval kwestie van haar simkaart in de 12 stoppen. En in de 12 de e-sim uitzetten maar pas na activeren van de e-sim in de 15 !!! Anders kan je de sms met de activatiecode voor in de 15 niet ontvangen.

Dit zijn de huidige abonnementen (dus los van afbetaling of nemen van toestel). En je krijgt ook het pluspakket gratis als je kpn tv afneemt.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only/ .

Prijzen inclusief korting in combinatie met kpn abonnement thuis

3 GB met onbeperkt bellen/sms € 15 per maand.

12 GB met onbeperkt bellen/sms € 18,50 

Dan ga je toch voor het 12 GB abonnement? Voor maar 3,50 per maand meer heb je maandelijks 12 GB en dat is toch vrij onbezorgt als je de deur uit gaat.  Zelf heb ik de voorloper met 10 GB.

Altijd voordeliger dan enkele maanden per jaar GB's bij moeten kopen.

 

In de kpn winkel zijn geen toestellen meer boven € 650. En worden ook niet geleverd in de winkel voor klanten. Wel bestelbaar in de winkel en dan thuis via de post.

 


Hartelijk dank, mijnheer Peter, voor Uw snelle en uitgebreide bericht!

 

Ja, ik ben achteloos geweest en heb waarschijnlijk een oer-oud abonnement, waar nog MB’s worden genoemd (zie bijgaande schermafdruk). 3 GB is derhalve een aanzienlijke verbetering. Overigens, ik gebruik Internet voornamelijk voor communicatie en niet om te streamen.

 

Eveneens een indicatie van mijn oer-oude abonnement: Spotify wordt niet vermeld in de opsomming van de Voordelen per produkt (zie bijgaande schermafdruk). U geeft hiervoor een plausibele verklaring, maar hoe dan ook wil ik geen risico lopen om het gebruik van Sportify Premium te verliezen vanwege een -door mij uitgevoerde- onachtzame handeling bij een eventuele vernieuwing van een abonnement.

 

Om nader in te gaan op mijn voorkeur voor de e-sim: De familie van mijn vrouw woont in Singapore en in Indonesië. Bij aankomst in deze landen staat de familie  reeds te trappelen met fysieke simkaarten van de lokale provider in de hand. En, dan is een e-sim van KPN wel zo handig.

 

Een abonnement met toestel heb ik geopperd om te kunnen vergelijken. Het is n.m.m. niet uitgesloten, dat het toestel bij KPN goedkoper is dan in de Apple-store; ook in het geval, dat ik het toestel (volgens plan) direkt in zijn geheel afbetaal bij aanvang van het abonnement. Immers, een lagere prijs van het toestel kan dan worden beschouwd als een vermindering op de kosten van het nieuwe abonnement.

 

 


Wat betreft Azië. Dat snap ik met lokale kaarten wel. Je vrouw zou erop vooruit gaan want de 7+ ondersteunt esim nog niet. 

Kosten van oud en nieuw zijn eigenlijk bijna niet te vergelijken. Al zijn de nieuwe abonnementen naar verhouding wel goedkoper. 

Bij genoemde prijzen komt wel nog € 9,99 voor Spotify premium bij. Aangezien je dat wilt houden. 

En ook nog de maandelijkse afbetaling van een toestel lening. 

Bij kpn zijn toestellen inderdaad goedkoper in combinatie met nieuw abonnement. Wat verlengen ook is. Het zal een paar tientjes schelen. Toch geld. 


Wat ik mij niet kan herinneren, ook omdat het niet meer geregistreerd staat bij Voordelen per produkt, is de reden waarom KPN destijds het gebruik van Spotify Premium heeft aangeboden. Was het een bonus voor de “Alles-in-één Standaard” of vanwege de combinatie met -later afgesloten- mobiele abonnementen? In eerstgenoemd geval (een bonus voor de “Alles-in-één Standaard”) zal vernieuwing van een mobiel abonnement geen consequenties opleveren t.a.v. de continuering van het gratis gebruik van Spotify Premium.

 

Toch maar eens langs gaan bij een KPN-winkel om dit ter plekke te laten uitzoeken, en dan kan ik aldaar tevens laten voorrekenen of vervanging van mijn huidige mobiele abonnement met 4 GB wel lonend is; al of niet met de aankoop van een nieuwe telefoon.

 


Aankoop van nieuwe telefoon zonder nieuw abonnement is tientjes duurder afhankelijk van de prijs. Dan betaal je de prijs van losse verkoop dan vrijwel gelijk als bij andere verkopers. 

Nieuwe abonnement 3 GB , onbeperkt bellen en sms, met Spotify premium is € 24,99 per maand. 

Daar komt de eventuele maandelijkse aflossing voor de telefoon nog bij.


Misverstand: Ik bedoel de keuze van een nieuw abonnement al of niet in combinatie met de aanschaf van een telefoon. 

Verder meen ik uit Uw reactie te hebben begrepen, dat wijziging van welk product dan ook het verlies van Spotify Premium betekent. Mijn huidig abonnement is en blijft dus voordeliger.

Ik weet thans voldoende, en kan dit topic bij dezen afsluiten. Bedankt voor alle moeite c.q. informatie!


Spotify premium raak je niet kwijt! Dat kun je er bij elk abonnement bij nemen. Je betaalt er nu ook al € 9,99 voor 😉

Een nieuwe telefoon is behoorlijk voordeliger in combinatie met nieuw abonnement. Dat kan wel tot dik € 100 schelen. Weeg dat af tegen ca € 1 meer abonnement kosten per maand. 😎


Hartelijk dank! Het plaatje is qua informatie thans compleet.