Skip to main content
We maken het even moeilijker: Ik heb een sim-only abonnement besteld, naast mijn "gewone" Tv/internet abonnement. Geschikt voor mijn zoon plus mijzelf erbij. ok, komen 2 sim-kaartjes aan te pas. Eén sim-kaartje wordt geleverd per brievenbus. Ik activeer deze via link. Doet het echter niet gelijk. ok, zal wel moeten wachten tot eerst volgende werkdag. Ik kan via MijnKPN in ieder geval mijn nummer ook niet koppelen aan mijn account. Twee dagen later komt de andere sim-kaart. Hierbij worden van allerlei fratsen afgehandeld (huh? ik was toch al klant? of vertrouwd KPN z'n eigen administratie niet?) zoals id, en € 0,01 pinnen. Hierbij geen activatie code per mail. Ondertussen doet mijn SIM kaartje het nog steeds niet (contract ging in op 27-05, voor beide kaartjes (= 1 abonnement). Op mijn KPN kom ik er niet uit met activeren of nummer koppelen. Laatst bezorgde sim kaartje's nummer, wordt op KPN site ook niet herkent als sim-kaart nummer. Toch maar even mijn zoon bellen met nog oude BEN kaartje om te kijken of er connectie is mijn zoon zijn KPN sim-kaartje (als tweede bezorgd). Gr. Edwin



*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

Hallo @Dee-Jay Hutspot Dat klinkt inderdaad een stuk ingewikkelder, maar ook hier komen we vast uit. Ik ga het uiteraard in onze systemen checken, maar daar heb ik je gegevens voor nodig. Die heb ik nog niet, dus zou je die in je KPN Forum profiel willen vermelden. Ik wil graag de naam van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer weten. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)



Op basis van wat je schrijft heb ik een vermoeden dat je vanaf een andere provider naar ons toekomt? In dat geval wordt je nummer automatisch overgezet op het (nu nog niet werkende) KPN-simkaartje, dat je alvast hebt gekregen. Op de afgesproken overgangsdatum zal de simkaart van van je huidige provider niet meer werken en kun je je KPN-simkaart gaan gebruiken. Ik vermoed dat deze datum iets verder in de toekomst ligt, wat verklaart waarom nu nog niets werkt. Je zult de nodige e-mails van ons hebben gekregen. Zou je die eens willen nakijken?



Je hebt ook over twee simkaarten. Bij een nieuw abonnement moet je inderdaad één cent pinnen. Het doet mij vermoeden dat je twee abonnementen hebt afgesloten: één met nummerbehoud en één nieuw abonnement. Ik kijk het allemaal graag voor je na, zodat we snel duidelijkheid hebben.
Ok Bart, ik heb inmiddels contact gehad. De sim-kaartjes waren omgewisseld: Mijn kaartje was bij mijn zoon en vice versa. Daarbij komt dat BEN adverteert met "ieder moment" opzegbaar, maar dat dus nog 1 maand duurt. KPN not to blame. vr.gr. Edwin

Reageer