Skip to main content
Beantwoord

Vraag over onverwachte roamingkosten bij gebruik van e-sim in Sri Lanka

• May 28, 2025
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Hoi, ik verblijf in Sri Lanka en gebruik e-sim (niet van KPN).

Ik heb bij instellingen mijn KPN Sim uitgeschakeld. Toch zie ik dat heel in het begin 2MB roaming is gebruikt. Bedrag €22,70. Was ik verbaasd over.

Vraag daarom: volstaat het uitschakelen van de KPN Sim (Sim1) en inschakelen van de e-sim?

M.vr.grt.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Giandev en welkom bij de KPN Community. Begrijpelijk dat je dan verbaasd opkijkt van de kosten. Heb je de simkaart van KPN uitgeschakeld (uit je telefoon gehaald) voordat je arriveerde? 

Als je dit hebt gedaan toen je al aangekomen was dan kan het zijn dat de KPN simkaart kort verbinding heeft gemaakt met het netwerk daar. 
Haal voor nu voor de zekerheid de KPN simkaart uit je toestel (en bewaar hem goed) tot je weer teruggaat, of pas het beschermingslimiet aan. 

Zo komen er niet nog meer kosten bij. Veel plezier in Sri Lanka!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 29, 2025

Hi ​@Giandev en welkom bij de KPN Community. Begrijpelijk dat je dan verbaasd opkijkt van de kosten. Heb je de simkaart van KPN uitgeschakeld (uit je telefoon gehaald) voordat je arriveerde? 

Als je dit hebt gedaan toen je al aangekomen was dan kan het zijn dat de KPN simkaart kort verbinding heeft gemaakt met het netwerk daar. 
Haal voor nu voor de zekerheid de KPN simkaart uit je toestel (en bewaar hem goed) tot je weer teruggaat, of pas het beschermingslimiet aan. 

Zo komen er niet nog meer kosten bij. Veel plezier in Sri Lanka!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 31, 2025

Dank Sanne, nuttige info. Ik heb SIM uitstaan (niet uitgehaald) maar de afgelopen week geen extra kosten gezien in MijnKPN.

Als er extra roamingkosten gemaakt zouden zijn zou dat in de app te zien moeten zijn neem ik aan. Klopt dat?

Groet.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Klopt, en je ziet ze ook terug op je factuur. Daar kun je ook precies zien wanneer het verbruik was.