Skip to main content
Beantwoord

Vraagjes over de Amerika bundel

• 9 januari 2025
  • 2 reacties
  • 642 keer bekeken

Aanstaande zondag vertrek ik voor een paar dagen naar New York. Ik wil een Amerika bundel aanschaffen, maar heb daar een vraag over. Als mijn telefoon contact maakt met een Amerikaanse telefoon provider, moet ik dan nog iets doen om de bundel te activeren? Of is hij gelijk klaar voor gebruik?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Claudine1982 ,

Zorg ervoor dat je de bundel op de dag van vertrek in Nederland al activeert. Dan is de activatie daarna in de VS niet meer nodig. Dat scheelt onnodige kosten buiten jouw bundel. 

Uiteraard wel jouw telefoon uit doen (vliegtuigstand) tijdens jouw reis en pas na landing weer aandoen. 

Let op: bellen is geen onderdeel van jouw bundel. Alleen mobiel internet. Je kunt eventueel wel bellen via bv Whatsapp. 

In de VS moet je contact maken met een mobiel netwerk. Het kan zijn dat niet elk netwerk het doet, kies dan handmatig een ander netwerk. 

Tip: zet nu al de bescherming aan! 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

bron: 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38849 reacties
  • Antwoord
  • 9 januari 2025

Hallo ​@Claudine1982 ,

Zorg ervoor dat je de bundel op de dag van vertrek in Nederland al activeert. Dan is de activatie daarna in de VS niet meer nodig. Dat scheelt onnodige kosten buiten jouw bundel. 

Uiteraard wel jouw telefoon uit doen (vliegtuigstand) tijdens jouw reis en pas na landing weer aandoen. 

Let op: bellen is geen onderdeel van jouw bundel. Alleen mobiel internet. Je kunt eventueel wel bellen via bv Whatsapp. 

In de VS moet je contact maken met een mobiel netwerk. Het kan zijn dat niet elk netwerk het doet, kies dan handmatig een ander netwerk. 

Tip: zet nu al de bescherming aan! 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

bron: 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 11808 reacties
  • 13 januari 2025

Hallo ​@Claudine1982, hoop dat je een voorspoedige vlucht hebt gehad. Nadat jij de bundel hebt aangevraagd en je hebt vanuit KPN de bevestiging gekregen dat deze actief is, hoef je verder geen stappen meer te ondernemen om deze ook daadwerkelijk te gebruiken.