Skip to main content
Beantwoord

Vragen over mijn XS4ALL datasim

• January 10, 2025
  • 7 reacties
  • 103 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Ik heb een xs4all datasim (left over uit mijn xs4all abonnement).

Ik weet dat deze ook werkt in het buitenland in zone 1.

Ik heb twee vragen over dit abonnement:

• Wat gebeurt er als ik hem buiten zone 1 gebruik. Werkt hij dan niet? Of krijg ik dan te maken met buitenbundel tarieven?
  • Wat gebeurt er als ik binnen zone 1 over mijn 1 GB bundel heen ga? Stopt hij dan, of krijg ik te maken met de buitenbundel tarieven?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Wim27 

Welkom op de community van KPN.
Hele goede vragen van je, met daarbij een helder antwoord van mij.

• Gebruik je jouw datasim buiten de EU, dan ga je buiten de bundel tarieven betalen, maar er kunnen wel vaak buitenlandbundels aangevraagd worden, waardoor je data vanuit de buitenlandbundel verbruikt, van het land waar je dan  verblijft.
    Vraag aan de klantenservice van XS4ALL of deze buitenlandbundels ook voor de datasim van XS4ALL geldt.
  • Blijf je binnen de EU, en raak je dan door je databundel heen dan zal de downloadsnelheid behoorlijk omlaag geschroefd gaan worden, maar heb je géén buiten de bundel tarieven.

Voor meer informatie kun je bellen met de klantenservice van XS4All, via het volgende telefoonnummer: 0203987666

Bereikbaar:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Wim27 

Welkom op de community van KPN.
Hele goede vragen van je, met daarbij een helder antwoord van mij.

• Gebruik je jouw datasim buiten de EU, dan ga je buiten de bundel tarieven betalen, maar er kunnen wel vaak buitenlandbundels aangevraagd worden, waardoor je data vanuit de buitenlandbundel verbruikt, van het land waar je dan  verblijft.
    Vraag aan de klantenservice van XS4ALL of deze buitenlandbundels ook voor de datasim van XS4ALL geldt.
  • Blijf je binnen de EU, en raak je dan door je databundel heen dan zal de downloadsnelheid behoorlijk omlaag geschroefd gaan worden, maar heb je géén buiten de bundel tarieven.

Voor meer informatie kun je bellen met de klantenservice van XS4All, via het volgende telefoonnummer: 0203987666

Bereikbaar:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 11, 2025

Dag ​@Wim27 , even ter verduidelijking, je hebt geen “werkende” XS4ALL datasim meer, deze is afgesloten en bij de overgang van XS4ALL naar de systemen van KPN ter compensatie vervangen door een datasim van KPN, het verschil is dat je met de oude XS4ALL datasim nooit kosten kon maken, buiten zone 1 werkte deze niet en bij overschrijding van de bundel (1 GB) ging de snelheid automagisch terug naar 128 Kb/sec.

De KPN datasim daarentegen kan wel extra kosten opleveren, namelijk door hiermee SMS’jes te versturen (was bij de XS4ALL datasim niet mogelijk) of door data te verbruiken buiten zone 1 tegen dezelfde extra kosten als bij gewone KPN mobile abonnementen, tevens gaat de snelheid bij overschrijding van de bundel terug naar 64 Kb/sec (de helft dus van hetgeen het bij XS4ALL was.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 12, 2025

Op een cruise schip kan je dus ongemerkt op een peperduur netwerk terecht komen.

Ik ga maar eens kijken of ik op de MiFi router handmatig een netwerk kan kiezen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 13, 2025

Hoi ​@Wim27. Goed dat je hier even navraag komt doen voordat je op reis gaat met je datasim. Ik zie dat ​@Michel.uit.Arnhem en ​@Dicksooo je al van perfecte info hebben voorzien over de eventuele buitenbundelkosten en snelheden. 

Op veel van die Mifi routers kun je op de webinterface komen door een IP-adres in te voeren in je adresbalk. Dat kan vast ook bij die van jou en dan kun je allerlei instellingen aanpassen. Wat je ook kunt doen, als je eenmaal ingelogd bent op de webinterface, is een SMS te sturen naar 1266 met de tekst ‘BESCHERMING AAN’. Dan wordt je voor de huidige factuurperiode beschermd tegen kosten buiten de EU (zone 1). 

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 13, 2025

De factuur periode begint de eerste van de maand?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 14, 2025

Dat weet ik even niet exact voor oud-XS4ALL datasim abonnementen. Het beste kun je even kijken in de MijnKPN app en dan zien hoe lang je huidige bundel nog geldig is. Daarna begint er weer een nieuwe factuurperiode voor jou. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 14, 2025

7 dagen. Bundel begint dus de 21 ste. Dank voor de tip.