Skip to main content

Is het normaal dat er een digitale kopie genaakt moet worden van de bankpas als ik al 1 cent heb moeten betalen ter verificatie van het ibannr.

Ze willen alles van ons weten in deze brief. Het komt niet vertrouwd over.

Terwijl wij niet weten wie bij ons aan de deur komt en deze mannen doen zich niet identificeren.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

Ik vind het wel erg raar dat er in de brief die per mail wordt verstuurt eerst gevraagd wordt naar je RIJBEWIJS en je bankpas, dan moet je 1 cent pinnen ter verificatie ibannr. Vervolgens moet je een handtekening zetten. Volgens de koerier moet deze handtekening wel kloppend zijn…..Waarmee? En daarna vragen zij om een IDENTITEITSBEWIJS en een bankpas om digitaal te kopieëren. Dus dan willen zij wel heel erg veel verschillende informatie.  Dat maakt het niet kloppend.

Het riekt naar FRAUDE

En dan nog 2 man uit Brabant die zich niet identificeren komt erg raar over.

Misschien zou KPN in het introductie filmpje een gezicht of een code van de bezorger erbij kunnen doen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Dat is alleen maar controle ze doen daar voor de rest niets mee 😉


Hallo@Meisie 
Altijd vragen om een identiteitsbewijs, willen ze dat niet geven of hebben ze dat niet, stuur ze dan weg.
Wees zuinig op je privé-gegevens en laat niemand binnen voordat ze zich   identificeren.
 


Hi @Meisie welkom op ons KPN forum. Een kopie legitimatie en bankpas is volgens het KPN beleid nodig vanwege mogelijke identiteitsfraude. De gegevens worden in een dossier opgeslagen die na het einde van het contract vernietigd wordt. Tijdens de loop van het contract zal deze alleen aangeroepen worden als er een dispuut is over het contract. 

Wel is het belangrijk dat de koerier zich identificeert, op deze manier weet jij als klant zeker dat je de persoonsgegevens niet aan de verkeerde persoon geeft. Had je dit gevraagd aan de koerier? Ik hoor graag van je! 


Reageer