Skip to main content

Ik werd vanmorgen wakker met 3 gemiste oproepen ( allemaal verschillende nummers ) toen ik ze terug belde kreeg ik te horen dat het toestel buiten gebruik was. Vervolgens werd ik weer gebeld en nam ik op. Een Engels sprekend bandje zei iets met daarin iets over bsn-nummer. Daarna heb ik opgehangen. Iemand enig idee wat hier loos is? 


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi @Vreemde belletjes en welkom op het forum.

Oei, ik kan me goed voorstellen dat je hiervan schrikt. Het lijkt haast op spoofing (dat cybercriminelen valse telefoonnummers gebruiken om zo persoonlijke gegevens van jou te achterhalen, zoals inderdaad jouw BSN nummer) Ik zou je eigenlijk als advies willen meegeven om dit soort onbekende nummers niet terug te bellen. Als iemand jou nodig heeft en het is belangrijk bellen ze wel terug. Je kunt, indien het op jouw mobiel gebeurd is natuurlijk, nummers wel blokkeren in je mobiel, maar de criminelen staan er wel om bekend om elke keer een ander nummer te gebruiken. Wees alert en goed dat je aan de bel trekt.

Kleine toevoeging nog, je kunt altijd een melding maken van telefonische overlast. Je kunt het online formulier hier vinden: telefonische overlast melden

Succes en hopelijk blijft het bij deze ene keer.