Skip to main content

Goedemiddag,

Mijn partner en ik zijn in Zweden en hebben gisteren een vreemd en alarmerend probleem gehad.
Als wij anderen belden kregen zij een Buitenlands vreemd nummer in hun scherm.
Dit nummer veranderde ook continu (dus de ene keer belden wij vanuit Cyprus, en dan weer vanuit Frankrijk etc., elke keer met andere nummers na het landnummer, dus niet onze eigen telefoonnummers).
Herkent iemand dit probleem, of heeft een idee hoe dit kan?
We waren eerst bang dat mijn partner gehackt was, maar dan zou ik net daarna ook gehackt moeten zijn, en dat lijkt me wel heel erg toevallig.
Alvast bedankt in ieder geval!

Groeten Esther 

Wij hadden zojuist hetzelfde. Wij zijn in Spanje en er werd vier keer kort achter elkaar gebeld met nummers uit Griekenland, Frankrijk, Litouwen en Denemarken. Deze laatste hebben we aangenomen en toen bleek het een vriend te zijn die ook in Spanje is. Maar inderdaad niet met zijn eigen telefoonnummer in beeld. Heel vreemd. 


Hoi Henrieki,

Het is zeker raar, ik ben heel benieuwd of nog meer mensen hier last van hebben.
Bedankt voor je antwoord.

Groeten Esther


@EstherPvanE Ik kwam je topic tegen en ik ben blij dat je hier dan even over aan de bel trekt. Ik heb zelf nog geen signalen in deze richting gehad namelijk. De problemen zijn dus gisteren ontstaan. Ik wil daar anders graag even een melding van maken. Zouden jullie dan je profiel kunnen invullen en mij een seintje kunnen geven?   


@Remco_ Gedaan 😊


Misschien nog een aanvulling op mijn eerdere bericht hierover. Normaal zitten wij in Spanje op het netwerk Movistar/KPN. Maar gisteren na (of misschien al tijdens) die gesprekken was dat Yoigo/KPN. Mijn man heeft daarna nog telefonisch contact gehad met die vriend maar die kreeg in zijn scherm dat het een Italiaans nummer was. Het werkte dus twee kanten op. Na die gesprekken heeft hij op zijn telefoon weer netwerk Movistar ingesteld. Hierna geen telefoon meer ontvangen dus niet bekend of heet voorgoed opgelost is. 


@EstherPvanE @Henrieki Dank voor het invullen. Ik zal een vermoedelijke storing uitzetten bij mijn collega's. Wellicht gaat er iets mis in de communicatie dan tussen de diverse providers. Zodra ik meer weet laat ik dat weten. Mochten er nog ontwikkelingen zijn aan jullie kant dan hoor ik dat graag.

 

@Henrieki  Zou jij ook nog even jouw profiel kunnen invullen. Dan hebben mijn collega's wat abonnementsgegevens  waarmee ze aan de slag kunnen.


@EstherPvanE @Henrieki . Ik heb van andere afdelingen terugkoppeling ontvangen en de problemen staan op de radar. Speelt het bij jullie nog?


@Remco_ Wij hebben er beide gelukkig al een paar dagen geen last van.
Weten jullie misschien al waar het probleem vandaan kwam?
Alvast bedankt in ieder geval =)


Nee, het was maar tijdelijk. We hebben er geen last meer van gehad. We houden het wel in de gaten en melden ons wel weer als het opnieuw gebeurt.


@EstherPvanE en @Henrieki Fijn om te horen! Er leek wat in de communicatie tussen de verschillende platformen van de providers scheef te gaan. Mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten!


Wat is de oplossing nu voor dit probleem? Als andere buitenlandse nummers in beeld krijgen als je ze belt


Wij zijn op dit moment in Spanje en als we elkaar bellen komen er rare telefoon nummers tevoorschijn uit Cyprus enzo. Het probleem is dus nog niet opgelost. 


5 augustus 2023.

Vandaag werd ik meermaals door vreemde buitenlandse nummers gebeld. Ik ben dan achterdochtig en blokeer ze dan. Wat blijkt? Was mijn vrouw vanuit Spanje. Hoe is dit nog steeds mogelijk, speelt dit alleen bij KPNof ook bij andere providers. Als mijn vrouw dus een noodgeval had zou ik dit dus te laat weten door deze flauwekul.


Ik had vandaag 5 aug 2023 hetzelfde probleem. Door verschillende buitenlandse nummers gebeld, telkens een ander land. Het bleek mijn dochter te zujn vanuit Spanje. Ze belt via Orange netwerk. Bij mijn andere dochter op dezelfde locatie en ook Orange netwerk geen probleem opgetreden. Als ik hen bel gaat het wel goed. 


ja hier ook, zelfde probleem.. 5 aug 2023 bij bellen vanuit Spanje (orange netwerk) steeds hele vreemde nummers..


Probleem is bekend en in onderzoek bij KPN. Uitzetten van "Bellen via 4G” lijkt het te verhelpen.

(Gehoord van een moderator).


Zaterdag 5 augustus, orange netwerk in spanje. Heel erg vaak geprobeerd met een bekende die naast me zat. Resultaat: 3x daadwerkelijk eigen nummer, enkele keren letland/hongarije/thessaloniki/roemenie/slovenie. Best wel beangstigend als je niet weet wat er aan de hand is. Ook kreeg ik iemand anders aan de telefoon toen ik een bekende belde, een spanjaard.. best raar allemaal. Oplossing is naar ander netwerk (bij mij) maar dan is de internetverbinding erg langzaam :/


In Ibiza hetzelfde probleem, degene die we bellen krijgen exotische nummers te zien uit Litouwen Barcelona zweden etc maar niet ons eigen nummer dus ze durfden niet op te nemen. Met een bedrijf dat 24 uur per dag bereikbaar moet zijn erg vervelend en het netwerk is zeer zeer slecht. Nergens bereik of internet terwijl de rest met Vodafone overal wel bereik hebben. 


Ook mijn nummer wordt sinds 5-8-2023 omgezet naar een buitenlandsnummer (Roemenië, Malta, Engeland, Spanje). Dus als ik bel, duurt het even voordat de telefoon overgaat en ziet de ontvanger een buitenlandsnummer. Ik heb vanmorgen met de helpdesk van KPN gebeld maar zij kon mij niet verder helpen. Uitzetten “bellen met 4G” geeft geen resultaat, dus geen oplossing. Ik ben op dit moment in Spanje. Ben benieuwd wat ik kan doen om dit te verhelpen?


Jij kan verder niets doen @Diana12345 . KPN heeft het in onderzoek, daar moet het uitgezocht worden.


Ik heb net mijn netwerk gewijzigd van yoigo naar Vodafone en dan wordt wel mijn eigen nummer meegestuurd. Zit het dan in de Yoigo provider?


Goede opmerking @Diana12345 , dan omzeil je kennelijk het probleem.
Waar het probleem zit moet KPN uitzoeken, ik heb ook problemen via Orange gelezen.


Sinds vandaag gebeurt dit ook bij mijn dochter. Kind schrok zich rot toen met bellen naar haar vriend bleek dat er nr's uit Estland, Malta, Engeland en Roemenië in beeld kwamen.  Appte me in lichte paniek en ook bij mij een buitenlands nummer toen ze belde. Gelijk gecheckt in de app of er niet allerlei extra kosten al waren, maar dat zie ik dus (nog) niet.. weet iemand of dit alleen vervelend is, of dat het ook kwaad kan? Weinig zin in een rekening van honderden euro's straks....


Ook ik heb sinds gisteren dit probleem bij bellen vanuit Spanje. Er verschijnen idd nummers vanuit Roemenië , Tsjechië e.d inbeeld bij de mensen die ik bel. Goed dat zo veel mensen zich melden maar wat is de oplossing KPN?


@Wimahe in het verleden was het onschuldig dus vermoed dat het nu ook geen kwaad kan. Ik wil iedereen bedanken voor het aandragen van de voorbeelden. Het is momenteel nog in onderzoek. Een mogelijke tijdelijk oplossing kan het uitzetten van bellen over 4G zijn als deze is ingeschakeld.