Skip to main content

Hallo,

Mijn toestel is kapot gevallen, nu heb ik na contact gehad te hebben met de KPN client service, mijn resterende schuld voor de telefoon afgelost. Nadat dit gebeurd was, zou ik eerder kunnen verlengen. Nu heb ik dit gister betaald, en ben vandaag weer de KPN chat opgegaan (omdat ik dus niet kan bellen op het moment), en hier werd me verteld dat ik op de eerst volgende factuur moet wachten. Nu heb ik 2 dagen geleden mijn laatste factuur ontvangen, en moet ik volgens de client service medewerker dus nog 30 dagen gaan wachten op een nieuwe factuur, voordat ik dus vroegtijdig kan verlengen. 

 

Kortom; ik geef aan bij KPN dat ik mijn abonnement wil stoppen omdat er niet mee gedacht kan worden in mijn situatie, vervolgens krijg ik dan toch de optie om mijn toestel af te betalen, zodat ik wel vroegtijdig kan verlengen. Na dit gedaan te hebben hoor ik van KPN dat ik een maand moet wachten op een nieuwe factuur. En wie weet wat er na deze maand weer gezegd wordt? Ik voel me belazerd door een maatschappij waar ik al jaren lid ben en altijd betaal.

Heb ik nu telkens de verkeerde persoon in mijn gesprek, of ben ik opgelicht door KPN? 

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

Hallo,

Mijn toestel is kapot gevallen, nu heb ik na contact gehad te hebben met de KPN client service, mijn resterende schuld voor de telefoon afgelost.

Nadat dit gebeurd was, zou ik eerder kunnen verlengen.

Nu heb ik dit gister betaald, en ben vandaag weer de KPN chat opgegaan (omdat ik dus niet kan bellen op het moment), en hier werd me verteld dat ik op de eerst volgende factuur moet wachten.

Nu heb ik 2 dagen geleden mijn laatste factuur ontvangen, en moet ik volgens de client service medewerker nu dus nog 30 dagen gaan wachten op een nieuwe factuur, voordat ik dus vroegtijdig kan verlengen. KPN protocol schijnbaar?!

Ik gaf in het eerste gesprek aan dat ik weg wilde bij KPN omdat er niet meegedacht kon worden, aangezien er toen alleen maar gezegd werd; sorry meneer u bent niet verzekerd, helaas, wat vervelend, niks aan te doen.

Toen ik dus weg wilde bij KPN kon er plotseling wel meegedacht worden. Vervolgens betaal ik netjes de resterende schuld van mijn telefoon. (ik zit inmiddels 7 dagen zonder telefoon). Vandaag dus geprobeerd vroegtijdig te verlengen via de chat, zoals mij verzocht werd, maar hier zat KPN dus niet op te wachten. Ze willen me 30 dagen laten wachten, tot ik een factuurtje ontvangen heb waarop staat dat het toestel afbetaald is. Er is niemand bij het bedrijf KPN die dat kan inzien schijnbaar?!

Ik zit nu dus al een week zonder telefoon, heb de resterende schuld betaald, uren tijd verspild aan de KPN medewerkers en heb nog steeds geen telefoon. Sterker nog, ik moet er nog minimaal een maand op wachten(wie weet wat er dan weer bedacht wordt).

Ik had het geld van de resterende schuld beter kunnen gebruiken om ergens(NIET BIJ KPN) een toestel te kopen, of mijn kapotte toestel te laten maken. 

DIT IS PURE OPLICHTING!!! Ik raad iedereen aan om niks bij KPN te doen, want zoals je ziet. Al ben je 10 jaar lid, betaal je overal altijd netjes voor, je bent uiteindelijk maar een nummer bij een bedrijf die geen waarde hecht aan hun klanten.

KPN NOOIT MEER!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Je kunt jouw sim-kaartje ook in een andere telefoon stoppen. Dan kan je gewoon blijven bellen met je huidige abonnement. Kan je niet tijdelijk even van iemand een telefoon lenen? 

 

Voor de volledigheid : Verlengen is niet verplicht. Als je niet verlengt (daarmee sluit je eigenlijk een nieuw abonnement af op nieuwe voorwaarden), blijft jouw oude abonnement ongewijzigd doorlopen op basis van de oude voorwaarden en kosten. 

Regelmatig ben je bij KPN Hussel duurder uit dan met de oude voorwaarden van KPN (Compleet?), dus kijk goed of het wel slim is om te verlengen. 


Verlengen (en dus een toestellening) kan alleen als je 120 dagen of korter voor het einde van je afgesproken minimum termijn zit. Dus 9 maanden of 1 jaar en 9 maanden na afsluiten laatste contract. Want een toestellening kan alleen i.c.m. afsluiten nieuw abonnement (dat doe je met verlengen ook).

Het eerder aflossen van je telefoon is leuk, maar als je nog niet kunt verlengen kun je dus geen lening voor een nieuwe telefoon aangaan.

Als je abonnement langer dan 3 maanden loopt kun je verlengen. Mits de toestellening geheel is afbetaald. Dat kan dus in 1 X.

Dan kan je dus alleen een nieuwe kopen door deze helemaal te betalen.

Want zoals al aangegeven: een lening voor een telefoon is niet verplicht. (en als je een huis wilt gaan kopen niet eens wenselijk i.v.m. de BKR registratie)


Hoi @RickGo. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw toestel gevallen is. Ik kan mij voorstellen dat je zo snel mogelijk een nieuw toestel wilt aanschaffen. Zou je jouw naam, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra ik jouw gegevens heb ontvangen kan ik uitzoeken of jouw toestelkrediet volledig verwerkt is. Als jouw toestelkrediet afbetaalt/verwerkt is, dan kan je vanaf de 1ste van de volgende maand na betaling jouw abonnement verlengen(met toestel). In de maand na betaling krijgt je de toestelkosten ook nog een keer op de factuur te zien Hiervoor geldt de voorwaarde dat het contract die je voorheen had (met toestel) ouder dan 3 maanden is. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je jouw gegevens hebt aangevuld? Ik zoek het graag verder voor je uit.


Hoi @RickGo. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw toestel gevallen is. Ik kan mij voorstellen dat je zo snel mogelijk een nieuw toestel wilt aanschaffen. Zou je jouw naam, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra ik jouw gegevens heb ontvangen kan ik uitzoeken of jouw toestelkrediet volledig verwerkt is. Als jouw toestelkrediet afbetaalt/verwerkt is, dan kan je vanaf de 1ste van de volgende maand na betaling jouw abonnement verlengen(met toestel). In de maand na betaling krijgt je de toestelkosten ook nog een keer op de factuur te zien Hiervoor geldt de voorwaarde dat het contract die je voorheen had (met toestel) ouder dan 3 maanden is. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je jouw gegevens hebt aangevuld? Ik zoek het graag verder voor je uit.

Ik heb geen reactie van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat je via een andere weg een antwoord hebt gekregen op jouw vraag. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik dat graag van je! 


Reageer