Skip to main content
Beantwoord

Waar kan ik op een iphone zien hoeveel data ik nu per gemiddeld per maand verbruik?

• August 4, 2025
  • 8 reacties
  • 83 keer bekeken

Rene Heerde
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik heb nu een zakelijke KPN IPhone, maar ik zou graag willen weten hoeveel data ik nu per gemiddeld per maand verbruik, hoe ik ook zoek, ik zie alleen? Huidige periode 546 GB, welke periode is dat, zolang ik dit toestel heb of zo? 

Beste antwoord door driemaster

Zoals je kan zien ben je inderdaad een heavy user vwb de bovenste 5 apps. Je kan ‘m inderdaad zonder risico ‘op nul’ zetten. Vanaf dat moment telt ie weer op. 

8 reacties

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 4, 2025

Scroll in hetzelfde scherm waarin je ziet ‘huidige periode’ helemaal naar onderen, daar zie wanneer er voor het laatst is ‘gerefresht’ 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 4, 2025

Hallo ​@Rene Heerde 

Ik heb zelf geen iPhone, maar ik begreep van een vriend dat iOS inderdaad vanaf het begin blijft doortellen totdat je het zelf reset. Op mijn Samsung (Android) kan ik een maandperiode instellen (gelijk aan mijn factuurperiode) waardoor ik precies weet wat ik per maand heb gebruikt.

Op mijn KPN factuur wordt trouwens ook de verbruikte data gespecificeerd.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 4, 2025

Je kan ‘m opnieuw instellen door op ‘stel gegevens opnieuw in’ te klikken

Rene Heerde
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 4, 2025

Dankjulliewel

Zal ik dan in 5 dagen en 17 uur 546 GB hebben gebruikt, das toch wel heel veel, dat kan bijna niet, ook niet als een heavy user, kijk wel veel tiktok, youtube, etc?!?

Zal het eens “stel gegevens opnieuw in”, kan ik dat gewoon doen zonder problemen?

Ik heb nu een KPN unlimited via het werk, maar ga een keer met pensioen, en kijk alvast wat ik moet gaan nemen, ik zit erg veel op social media enzo, dus probeer alvast uit te vinden, hoeveel ik nu gebruik

Zal ik dan in 5 dagen en 17 uur 546 GB hebben gebruikt

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 4, 2025

Zoals je kan zien ben je inderdaad een heavy user vwb de bovenste 5 apps. Je kan ‘m inderdaad zonder risico ‘op nul’ zetten. Vanaf dat moment telt ie weer op. 

Rene Heerde
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 4, 2025

Dankjewel.

Is deze data alleen wat ik gebruik via mobile data zoals het aangeeft, of is dat toch ook alle wifi data, dat idee heb ik namelijk. doe bijna alles via de wifi, ben wel onderweg, maar niet zo erg veel?

Maar goed zal he tnu in de gaten houden.

Huidige periode is nu 0 kb  😉

Kan ik ergens die statistieken over mobiel dataverbruik in zien?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 4, 2025

Kan ik ergens die statistieken over mobiel dataverbruik in zien?

Je kan een 3rd-party app gebruiken, en ook om niet te vergeten maandelijks te resetten

https://apps.apple.com/us/app/data-remaining/id1350660169

Features

- Tracks both mobile and Wi-Fi usage

- Graphical display of hourly and daily traffic

- Choose your data reset day from 1st to 31st

- Carryover remaining data to next month

- Background updates (note: not available if the app is force-closed)

- Home screen widget

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 4, 2025

Is inderdaad alleen data via 4/5G, dus geen WiFi.