Skip to main content

Wie weet waar ik de claim nog in kan dienen, of kan ik dit ook rechtstreeks bij kpn doen ??? 

m.vr.gr.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Hoi @Bladel, welkom. 

Begrijp ik goed dat het hier om een claim gaat omwille toestel schade? Dan kan jij een claim indienen via de pagina ‘Schade aan je toestel.’


Hallo Hanna,   Nee het gaat niet over schade.  Het gaat over de claim , de zogenaamde gratis toestel bij je abonnement.  waar je geld terug van krijgt bij kpn


Dat zou ik graag willen weten hoe en waar je het bij kpn kan indienen. 

groetjes bladel


Ha @Bladel ik denk dat je dit formulier voor de toestelkosten bij een abonnement bedoelt! 

 

Admin toevoeging: het formulier is niet meer beschikbaar. Zie ook deze aanvulling:

De termijn voor ontbinding van het contract is inmiddels verlopen. Daar stond, vanaf de uitspraak, 3 jaar voor. Als het erom gaat dat je te lang toestelkosten hebt doorbetaald, dan kunnen we daar nog wel naar kijken. Hiervoor kun je nu een regulier klachtenformulier invullen. Geef daarin alle informatie over de abonnementen waar het om gaat.

 

Echter, je noemt ook consumentenclaim. Als jij je daarbij had aangemeld voor afhandeling, dan is de afhandeling ook via consumentenclaim gegaan. Je kunt dan niet nog apart een claim indienen bij ons voor dezelfde abonnementen/toestellen.

 


blijkbaar is het toch moeilijk om gewoon antwoord te krijgen. 

Ik bedoel, waar en hoe ik bij kpn in moet leveren om de vergoeding te krijgen voor de regeling telefoon claim. omdat kpn op de contracten / kosten te veel in rekening heeft gebracht. voor de zogenaamde gratis telefoon wat achteraf volgens de rechter niet zo is. En deze teveel in rekening gebrachte kosten moet compenseren. 

groetjes Bladel.


Blijkbaar is het moeilijk om de link te lezen die @Marcia_ je in het bericht boven je geeft, die moet je dan namelijk even geheel invullen en word de vergoeding berekend als je er voor in aanmerking komt.

Als je de andere bedoeld, jammer voor een toestel claim ben je volgens de consumentenbond te laat.

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2020/consumentenbond-en-providers-starten-afhandeling-telefoonclaim

 


Misschien ben ik aan de (rijkelijk) late kant, maar kan ik nog een claim bij KPN indienen voor het “gratis toestel”? Ok, bij de consumentenbond is de deadline verstreken, maar waarom zou ik niet direct bij KPN (of een andere provider) alsnog de claim kunnen indienen?

@Bladel Is het jou nog gelukt?


Beste @saintnick, als het gaat om het Combinatie abonnement, dus inderdaad het ‘gratis toestel', kan je dit formulier invullen.


@Marcia_ zojuist heb ik geprobeerd op de link naar het formulier te klikken maar deze lijkt niet meer te werken. Is er een andere manier waarop ik de juiste gegevens kan doorgeven zoals een dossier nr van consumentenclaim?


Hangt ervan af wat je doel precies is, @BRTJ. De termijn voor ontbinding van het contract is inmiddels verlopen. Daar stond, vanaf de uitspraak, 3 jaar voor. Als het erom gaat dat je te lang toestelkosten hebt doorbetaald, dan kunnen we daar nog wel naar kijken. Hiervoor kun je nu een regulier klachtenformulier invullen. Geef daarin alle informatie over de abonnementen waar het om gaat.

 

Echter, je noemt ook consumentenclaim. Als jij je daarbij had aangemeld voor afhandeling, dan is de afhandeling ook via consumentenclaim gegaan. Je kunt dan niet nog apart een claim indienen bij ons voor dezelfde abonnementen/toestellen.