Skip to main content

Geachte,

 

Afgelopen 26 april heb ik een abonnement voor mijn mobiel afgesloten bij KPN, 2 jaar, 25 euro per maand. Nu is door inflatiecorrectie het maandbedrag 25,75 euro. Oke, het is maar 75 eurocent, maar ik vind nergens in het contract dat dit bedrag tussentijds aangepast kan worden en ik kan mij dat van eerdere jaren bij andere providers niet herinneren. Was dit altijd al zo of kan een provider, in dit geval KPN gewoon gedurende die 2 jaar looptijd het maandbedrag altijd aanpassen wanneer zij daar reden toe ziet?

 

Bij voorbaat dank voor reactie en met vriendelijke groet,

 

Aad Dijksman

Hallo @AadDijksman 
Dit staat al vele jaren in de algemene voorwaarden (bron), zie artikel 9.1. Daar heb je mee ingestemd bij afsluiten van je abonnement. Alleen nieuwe abonnementen die beginnen in de drie maanden voor 1 oktober zijn daar van vrijgesteld. Daarom heb ik mijn abonnement dit jaar verlengd in juli.

Ook andere providers doen aan inflatiecorrectie.
Voorbeeld: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie


RBxx,

 

Aha, duidelijk … heb ik er denk ik overheen gelezen. Ik was in de beleving dat het maandbedrag vaststond gedurende de looptijd. Beschouw de vraag dan als niet gesteld ;)

 

Met vriendelijke groet,

 

Aad Dijksman


Reageer