Skip to main content

Je verlengde contract gaat pas in na de afloop van het oude contract, de voordelen  van het nieuwe contract gaan dan ook pas in (in mijn geval meer data), waarom dan wel de nadelen direct in laten gaan?

Heb hetzelfde gehad bij particulier abbo.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hi en welkom op ons forum @Japie123. We denken hier op het forum graag met je mee.

Je verlengde contract gaat pas in na de afloop van het oude contract, de voordelen  van het nieuwe contract gaan dan ook pas in (in mijn geval meer data) ...

Bovenstaande klopt inderdaad. Dat komt doordat je oude contract eerst moet aflopen, die heb je voor een bepaalde tijd (1 of 2 jaar) gekozen. Ik heb geen idee wat je bedoelt met de nadelen. Als je meer vertelt over wat je bedoelt, kunnen zowel andere forumbezoekers als ik met je mee denken en -als dat nodig is- met je mee zoeken naar een oplossing.


Je nieuwe contract gaat in op bijvoorbeeld 1 febr. Maar als je ln december al aangeeft een nieuw cotract te willen dan kun je vanaf dat moment niet meer gebruik maken van de mogelijkheid om bijvoorbeeld vanaf 1 januari je bundel te verkleinen terwijl dat wel nog moet kunnen want het oude contract loopt nog een maand. Dat terwijl je nog geen gebruik kunt maken van de voordelen van het nieuwe contract zoals bijvoorbeeld onbeperkt bellen. 


Hallo @Japie123 daar is een verklaring voor, je nieuwe abo valt onder de noemer lopende wijziging] en je abo naar beneden of naar boven bijstellen valt ook onder de noemer wijziging]. De KPN-systemen kunnen echter maar 1 wijziging tegelijk aan.

 


Dus niet te ver van te voren verlengen...


@Japie123 Ah, dank voor de toelichting, ik snap wat je bedoelt. Het heeft te maken met wat @JanD hierboven vertelt:

Hallo @Japie123 daar is een verklaring voor, je nieuwe abo valt onder de noemer mlopende wijziging] en je abo naar beneden of naar boven bijstellen valt ook onder de noemer mwijziging]. De KPN-systemen kunnen echter maar 1 wijziging tegelijk aan.

Je kunt er daarom voor kiezen om niet te ver van tevoren te verlengen. Stel dat je al eerder een aanbieding tegen komt die je niet wilt missen, dan kan je het om die reden voor lief nemen, omdat je vervolgens wel de actie krijgt die je graag wilt hebben.