hallo
Op 31-08 zijn we naar Turkije gegaan en door de drukte helaas vergeten roaming uit te zetten wat voor extra kosten voor 2 mobiele nummers inhoud. Ik had zelf naar huis geapped dat we aangekomen waren maar mijn vrouw had alleen de telefoon aangezet die een automatische update heeft uitgevoerd.
Door de drukte en vergeten dat Turkije geen EU is en de SMS over het hoofd gezien is dus de rekening opgelopen.
Op 1 september gaat KPN dus weer direct over op incasseren van de kosten omdat roaming nog steeds aanstaat . Waarom niet na de eerste keer het internet blokkeren en wachten dat de klant dit bewust weer aanzet? De telefoon van mijn vrouw is op 31-08 in de kluis gelegd maar niet uitgezet. de telefoon haalt automatisch updates op wat weer kassa is voor KPN.
Ik snap dat dit mijn eigen fout is maar dit is wel erg zuur omdat dit de laatste dag van de huidige en eerste van de volgende maand was. Blokkeer het internet nadat de data is opgebruikt en zet niet bij de eerste van de maand dit weer aan niet iedereen denkt aan het feit dat roaming alleen in de EU van je bundel afgaat en Turkije is nog geen EU. Voor de US wist ik dit en heb dit indertijd direct uitgezet.
gegroet
Wishmaker