Skip to main content

Tijdstip van automatsch MB's delen is heel laat, deze keer pas 02:32! Uiterlijk 07:30 is veel te laat!

Al die tijd dus enkel vertraagd internet, maar dat is vaak onvoldoende. Opblijven en dan zelf delen is meestal geen optie zeker op werkdagen. Dan nog duurt het lang want je moet vaak indienen ivm overbelast netwerk door deze verzoeken.

Ik verwacht dat dit geautomatiseerde proces sneller zou kunnen, zodat net na middernacht (binnen 5 minuten) via mijn al ingestelde standaard delen MB's gedeeld wordt. 

*admin: signature aangepast, het is niet de bedoeling hier reclame te maken voor je website.

Hallo @ElnB ,

Ik heb niet direct antwoord op de vraag waarom gekozen is voor een later tijdstip. Deze vraag is wel al eerder gesteld. Je kunt handmatig eenmalig MB's delen als het belangrijk is dat je voor 7:30 MB's hebt op die dag. 

bron (eerdere vraag) : 

 


Ik moet hier eigenlijk wel om lachen. Op zo'n manier heeft automatisch mb's delen niet zoveel zin 😄


Hallo @ElnB ,

Ik heb niet direct antwoord op de vraag waarom gekozen is voor een later tijdstip. Deze vraag is wel al eerder gesteld. Je kunt handmatig eenmalig MB's delen als het belangrijk is dat je voor 7:30 MB's hebt op die dag. 

bron (eerdere vraag) : 

 

@Noordzee idd dank voor het meedenken/-doen!

Ik heb daar ook gereageerd en nu nog zelf melding gedaan voor 'upvoat' (knop mist helaas 😪)

 


Dan lijkt me maar een beetje vervelend, want dat is dan alleen de eerste nacht van een maand…. Dat de anderen (tijdens slaaptijd, dan lig ik in bed) eventjes alleen maar 64 Kb/s hebben. Maar in die tijd 00:00-07:30 ben je toch thuis? Met snel Wifi? (tenzij je op vakantie bent, maar dan nog). Alle andere 29 of 30 nachten dan wel de snelle MB's. En als het zo belangrijk is zou ik die abonnementen gewoon van de kleinst beschikbare bundel voorzien zodat ze daar iig de eerste uren en dagen gebruik van maken, toch?

Afhankelijk van hoe oud die Hussel abonnementen zijn kan je 1 GB, 2 GB of 3 GB als kleinste bundel aanzetten.

En duurder is het er de loop der jaren ook niet op geworden.

Betaalde voor april 2020 € 20,50 voor 1 GB en onbeperkt min/sms
Daarna € 18,50 voor 5 GB en onbeperkt min/sms
Nu sinds een maand € 17,50 voor 10 GB en onbeperkt min/sms
 


@PeterG dank voor je relativerend antwoord. 

Inderdaad klinkt dit theoretisch redelijk, maar in de praktijk is het het laat delen en dus snelheid toch wat lastiger. Bepaalde systemen werken dan niet of heel traag.

Bij een gezin met 4 kinderen die allemaal werken, uitgaan en reizen is er geen standaard ritme.

Ik wil als ouder iedereen vooral veilig weer thuis krijgen en dan is een snel, goed en betrouwbaar mobiel netwerk wel heel fijn (conform KPN merkbelofte). Natuurlijk wisten we vroeger ook niet 'alles', maar tijden veranderen en de maatschappij wordt niet echt vriendelijker en veiliger.

 

PS Er gaat overigens heel veel goed, maar soms kan het nog net even beter.


Nav je bovenstaande antwoord. 

Met "systemen" lijkt mij vast internet praktischer. 

Maar als dat niet kan sowieso een eigen bundeltje wat sowieso een start in de maand geeft. En niet 100% deel - MB'S. 

Maar ja. Dat roept het bij mij op. 


Ook ik heb er last van dat de automatisch gedeelde mb’s niet op tijd bij de ontvanger zijn, met 2 kinderen die rond 5.00 uur of soms nog eerder op pad zijn om naar stage/werk te komen.
Het speelt alleen op de 1e van de maand en kpn geeft tot nu toe alleen als oplossing dat ik de abonnementen van de kinderen maar om moet zetten naar abonnementen met een klein beetje mb’s.

En daar pas ik voor, ik ga de abonnementen niet veranderen omdat de kpn de dienst niet optimaal kan leveren. Je zou verwachten als je automatisch deelt dat op de 1e van de maand  dit er 0.01 uur wordt gedaan.


Automatisch delen van data gebeurt per factuurdatum van degene die de data uitdeelt en dat hoeft niet per se per de 1e van de kalendermaand te zijn. Als jouw factuurdatum bijvoorbeeld iedere 13e van de maand gebeurt, dan wordt ook de automatische data weer op die datum gedeeld @HF1975 

Je zou verwachten als je automatisch deelt dat op de 1e van de maand  dit er 0.01 uur wordt gedaan.

Zo zou het theoretisch misschien moeten werken, maar zo werkt het in de praktijk niet.