Skip to main content

Wij waren  op vakantie naar Albanie; in de Balkan rijd je door verschillende niet-EUlanden waar KPN per land een verschillende internetbundel hanteert. Dat is heel onhandig en onvoordelig voor de gebruiker. het moet toch te doen zijn om voor een bepaald bedrag één bundel te kopen, waarvoor dan per land bepaald wordt hoeveel MB daarvoor geleverd wordt!

En dat de bundel na 31 dagen verloopt en niet verrekent kan worden met de bundel in Nederland kan ik niet anders verklaren dan als een maatregel die KPN veel oplevert en de klant veel kost

Dat heeft allemaal te maken met EU en de verdragen van KPN met de niet-EU landen daar. Hoe vaak zit iemand met een KPN-abbo als toerist op doortocht in Albanië, Servië, enz. Idem met Turkije, bij KPN niet in de EU-bundel, bij andere provider(s) wel. En die bundels zijn bij alle providers op een x aantal dagen begrensd bij alle abbo's en prepaid.

 


Hi @Alie E, wij hebben geen bundel per land, maar hebben verschillende groepen landen die onder bepaalde bundels vallen.

In de Balkan vind je vrijwel alleen maar landen waar een ‘Voordeelland buiten de EU’ bundel van toepassing is, ook jullie bestemming Albanië valt binnen die bundel. Enige afwijking is Montenegro, die valt onder een groep landen waar een ‘Supervoordeelland buiten de EU’ bundel aangeschaft kan worden. Het gaat dus om 2 verschillende bundels, niet meer dan dat 🙂


Je hebt gelijk dat er maar 2 verschillende bundels zijn, daarin heb ik wat overdreven.

Maar het feit blijft staan, dat ik tijdens onze camperreis op één dag eerst een 100MB bundel kon kopen in Bosnie, dat die een paar uur later in Montenegro niet meer werkte, dat ik toen een 2000MBbundel (voor E30) heb gekocht, die weer een paar uur later in Albanie niets meer waard bleek. 

Mijn suggestie van één bundel (die per land in meer of minder MB's voorziet) is voor de gebruiker veel aantrekkelijker, zeker als je die mb'S ook in NL kan gebruiken.

KPN kijkt niet zozeer vanuit de klant alswel vanuit het businessmodel. Omdenken kan je helpen!


Heb ook in die regio gereisd. Meestal kun je in een plaatsje voor een euro of 10 een simkaart kopen die veel meer mb's (GB's) heeft met als enig probleem dat als je de grens overgaat van simkaart moet wisselen. De telefoon heeft meerdere simkaart slots. In de eerste had ik mijn kpn kaartje alleen voor gebeld worden en in 2 de buitenlandse kaart voor data en bellen. Is altijd makkelijk als je iets moet bellen in het betreffende gebied. Mijn kaartje van Noord Macedonië deed het overigens goed in Albanië. Ben ook alleen rondom het meer van Ohrid in Albanië geweest. Daar kon ik via het Macedonische netwerk bellen en internetten.